Briiv Air Filter renar luften på ett sätt du aldrig sett

Från sajten:
image

Briiv Air Filter är en lite annorlunda luftrenare, en lite grönare sådan faktiskt. Utöver att rena luften vill företaget också minska mängden filter som hamnar på soptippen.

Från Storbritannien hittar vi Briiv Air Filter som är en, minst sagt annorlunda luftrenare för våra hem. Inte den typiska varianten som vi ser från många andra större tillverkare utan en lite grönare sådan.

En Briiv Air Filter ska vara lika kraftfull som motsvarande 3 043 medelstora vanliga växter. Så här fungerar det med den något annorlunda konstruktionen.

Air Filter från Briiv rensar PM10, PM5.0, PM2.5 och VOC och ger dig sedan ren luft. Nästan lite magiskt och samtidigt inte.

En av anledningarna till denna “gröna” produkt är att företaget vill bidra till att minska mängden filter från luftrenare som varje år kasseras. Tydligen kastas det 6 000 ton filter årligen som motsvarar 500 röda bussar i London.

Briiv använder naturliga filter för rening av luften; mossa, kokosnöt och enheten i sig är tillverkad av elefantgräs och hampa vilket innebär mindre plast i tillverkningen och på marknaden.

Rekommenderat pris är 4292 kronor och den kan beställas direkt från hemsidan.

Källa: Briiv

1 gillning

Om jag uttrycker mig diplomatiskt så är den lite dyr... Men en väldigt trevlig idé. Med annat pris skulle jag kunnat tänka mig att köpa en mest för att den både är futuristiskt snygg(tänk livet på mars i framtiden) och en smart idé.

1 gillning

Instämmer helt. För 1500 spänn hade jag köpt en direkt.

2 gillningar