Bra Apple Watch tredjepartarmband?

Hej allihopa,

Har en Series 7 LTE, silver aluminiumboett med stjärnglans sportband.

Trots att jag lagt tusentals efter tusentals kronor till Apple, så svider det att punga ut 500 spänn för en simpel sportband/sportloop, och hela 1100 spänn för en flätad sololoop, och ännu mer för läder.

Jag har aldrig handlat från wish/alibaba/ebay, men är lite rädd att jag får nåt skit som gör att boetten lossnar och går sönder av fall, att det är nåt halvgiftigt plast som gör min hud röd, att det inte är lika bekvämt, att det inte håller lika länge, etc. Kanske är det inte berättigat, men det kommer bara från att jag vet hur mycket skit som säljs på de plattformarna.

Men nu när Amazon kommit hit, och t.o.m. med Prime, så blev jag lite sugen att testa ett band eller två. Finns det någon här som handlat från Amazon? Finns det "rekommenderade" handlare som jag bör testa? Räcker det med att handla från nån som har hundratals femmor i betyg för att få en toppenprodukt? Eller är det bara massa fejkrecensioner från nån bot som säljaren betalat för?

T.ex. denna:

https://www.amazon.se/-/en/dp/B098ND9LVP/ref=sr_1_8?crid=14N3R24G9COJ8&keywords=flätad%2Bsolo%2Bslinga&qid=1648578984&refinements=p_72%3A20692905031&rnid=20692901031&sprefix=braided%2Bsololoop%2Caps%2C71&sr=8-8&th=1&psc=1

142 spänn för en flätad solo loop. Varans rubrik säger t.o.m. "iWatch" vilket lyser kvalitet. Bör man räkna med att boetten lossar och slår i backen så fort man är ute och sportar?

Sett att det finns några svenska butiker som säljer tredjepartsband, men jag hade en fundering att Amazon ändå kanske är bättre eftersom det finns recensioner/betyg (vilket extremt få svenska butiker har), men det kanske inte spelar nån roll?

Letar inte nödvändigtvis efter armband som är lika billiga som en pizza, men vore ändå trevligt att inte betala ~5000 spänn om man köper 5 band på Store (blandning av sportband/flätad loop/läder). Hellre 1000-2000 för 5 band.

Någon som har bra erfarenhet av nåt speciell märke/handlare? :slight_smile:

Om de e sololop du vill ha , köp dyrt , ja prova ett i 200kr klassen o ett i 400kr klassen , båda blev för stora inom loppet av några veckor , så nu e de nomad länk jämnt igen …

1 gillning

Wish, Aliexpess och liknande ska man nog hålla sig ifrån. Amazon måste man ju kolla vem som säljer. Finns hur mycket skit som helst därute. Köper man en klocka för typ 5K och uppåt ska man nog inte backa för en femhundring för bandet. Jag skulle gått på original eller någon av de kända premiumtillverkarna, det betalar sig i slutändan.

4 gillningar

Att köpa från Amazon, Ebay, AliExpres och från okända handlare är lite av ett lotteri. Både högt och lågt när det gäller kvalité.
Köpte en hel del för några år sedan men har nu slutat och köper bara från Apple eller etablerade märken.

Noomad är grymma

1 gillning

Har du testat att köra de i tvättmaskinen på 60 grader :sweat_smile:

Jag har ett som jag nyligen tvättade försiktigt för hand. När den torkat så var den för stor. Har inte testat att köra den i tvättmaskinen än.

1 gillning

Ne faktiskt inte kanske ska göra ett försök , dom bara ligger ändå

Köpte ett läderband 2017 från Finwatchstraps på etsy.
Grym kvalitet men jag betalade 390 kr då, de har höjt sina priser.
Finwatchstraps

Någon som handlat från:

Bra pris och trevliga färger om kvaliteten är god.

Också intresserad av nytt armband till min, den sitter för tight eller lite för löst just nu med det vanliga.
Men man kanske ska satsa på ett ifrån Apple men vill inte heller lägga för mycket pengar…

1 gillning

Också kollat på dom men inte köpt. Så om du köper får du gärna skriva ett utlåtande.

1 gillning

Jag har en flätad solo loop från Apple och det är galet skönt, men just dyrt. Helt klart värt det men trevligt med fler armband att byta mellan.

Ska samordna lite med min fru (det var hon som började kolla på nytt armband) men köper jag från Bennies så lovar att jag rapportera.

2 gillningar

Vet du om vanlig loop funkar lika bra? Kollade lite på dom men blev osäker på storlek och så.

Vet inte men tänker att den vanliga solo loopen blir svettigare men det är säkert någon annan som har som kan bekräfta.

Jag var också osäker på storleken och åkte faktiskt till Apple Store för att få prova innan jag köpte, men det var nog lite onödigt för mätverktyget på Apples web visade sig stämma bra. Armbandet har töjt sig en aning på ett år, men inte så att det stör och det drar ihop sig när man tvättar det i varmt vatten.

1 gillning

Aah ok, jag mätte med måttband för det kunde man också göra.
Får fundera på det, känns bara som att jag blir röd av det jag har nu så. :no_mouth:

Vad har du för band idag? Min fru kör standard Apple Sports Band och lider av samma problem framför allt när det blir lite kallare och torrare. Det var det som gjorde att jag plockade upp den här gamla tråden.

Jag upplever inga såna problem med den flätade loopen. Det blir inte ens supersvettigt ens under träning.

Ja precis jag har det här vanliga


Den flätade är bara så dyr :no_mouth:

Jo, det var därför jag började snegla på bennies.se för deras flätade var lite mer överkomliga.

Jag har haft billiga lädervarianter från eBay som fungerat bra men dom slits ut ganska fort.

Köpte några armband ifrån yedi.se men känner inte heller att kvaliten är speciellt skön.
Men jag vill inte lägga över 1000kr på ett band, känns så overkill på något sätt.

Efter sett en annons på Instagram slog jag till på några armband av flätad sololoop.
Var en så kallad Dropshipping sida i Sverige som heter xBraids.
Dom hade en kampanj med köp 3 för priset av 2.
Fri frakt och leveransen tog bara 1,5 vecka från Kina.
Efter lite snabbt testande är dom helt okej. Som med många tredje part är fästet inte hundra i passformen men helt okej. Själva flätade sololoopen är smalare och i ett annat material än originalet.
Men är mjukt och känns skönt runt handleden.
Får se hur dom håller i längden....
Originalet till höger för jämförande.


4 gillningar