Bra och liten bluetooth-högtalare?

Jag är på jakt efter en liten trådläs högtalare. Den ska helst vara mindre än de här men ändå ha ett hyfsat ljus. Bättre än iPhone XS om det kan ge någon vägledning: Bose® SoundLink® Micro Bluetooth högtalare - Apple (SE)
Eller
B&O PLAY BeoPlay A1 – bärbar Bluetooth högtalare - Apple (SE)
Någon som har ett tips? Pris är lite mindre viktigt, är den bra kan jag betala en del, är den bara liten vill jag att priset är litet…:sunglasses:

Ja jag vet vad du inte skall köpa i alla fall… https://teknikveckan.com/ikea/video-besvikelsen-som-uppstar-nar-vi-lyssnar-pa-de-nya-ikea-eneby-hogtalarna/

1 gillning

Bose soundlink mini , ganska liten men spelar grymt bra för sin stl :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Varför måste den va liten?

Tänk - HomePod fast lika stor som ett oljefat - då hade även jag köpt en :cowboy_hat_face:

1 gillning

Den hade suttit fint på balkongen!

Helt klart - tar 5 på en gång va …

1 gillning

såklart

1 gillning

TS söker något helst mindre än Soundlink micro eller Beolink A1. Hur hamnar du på oljefat? :wink:

1 gillning

Den e ju liten , men inte som dom länkade - tänkte liiite större o mycket bättre ljud , HomePoden skulle vart bra om den var lika stor som en oljetunna :wink:

Kreafunk är dansk design billigare än B&O, deras aGo är någon cm mindre än Soundlink micro

Men blir också nyfiken på behovet. Bygger du något? En egen on-ear lur? :thinking:

1 gillning

Mindre än A1 är nog svårt att hitta med bra ljud

1 gillning

Jag försöker ha en högtalare för varje situation. Ibland sitter jag i soffan eller på uteplatsen och lyssnar på podd eller radio via högtalaren i telefonen. I dessa lägen skulle jag vilja ha en riktigt liten högtalare som ändå har bättre ljud än min iPhone. Och litenheten kommer från att den ska ta liten plats när den inte använda.

Jag har en Dali Katch som är helt fantastisk för att vara en medelstor trådlös högtalare. Men den är för stor.

Skulle vilja att den laddas via lightning, men då blir urvalet för snävt.

Jag skulle vilja ha två mindre multiroom som låter bättre än smartphones.
Inga volymer behövs men vore bekvämt att kunna springa mellan kök och vardagsrum med samtida ljud.

1 gillning

Har du redan utrustning med 3.5 mm jack så kolla om Chromecast Audio finns kvar. Annars finns ju Sonos eller Dali Zensor 1 AX. Budget typ Divoom power med BT i stereo :slightly_smiling_face:
Personligen har jag en 10 år gammal stereo ihop med Denon BT i köket och Google Home mini i multiroom och röststyrning från Spotify

Hej och välkommen Pao :grin:
Ska kika på budget-varianten, ljudet behöver bara vara lite bättre än smartphone.
Sen vill jag inte dra mer kablar än en kontakt till väggen.

Men om man köper dessa Dali Zensor så blir väl det lite dumt med att sätta en högtalare i köket och en i vardagsrummet när det spelas i stereo eller? :sweat_smile:
Är ju ingen audiofil överhuvudtaget om du inte visste det så förlåt för dumma frågor.

Tack och hej på dig :slightly_smiling_face:
Har själv en Divoom power att ta med mig i typ trädgården och köper man två går de att parkoppla i BT läge :slightly_smiling_face:

Det blev en Muzen Button MUZEN Button Cantaloupe Mini Portable Wireless Bluetooth Speaker, Retr

Ett rent spontanköp och jag har inte fått den än. Såg reklam på Insta eller FB. Kollade snabbt, inga recensioner som heter duga över produkten, men Muzen har fått ganska bra recensioner på tidigare produkt. Jag tycker den är så cool att det är värt att prova. Återkommer med recension när jag har lyssnat på den.