Snabb fråga,
Är detta ett bra köp för en gamingskärm?
Min son behöver en bra skärm då han har många av sina kompisar online runt om på planeten och sin YouTube-kanal. (Den förra skärmen gick sönder.)
Edit, såg att Amazon hade den för 3990.
Snabb fråga,
Är detta ett bra köp för en gamingskärm?
Min son behöver en bra skärm då han har många av sina kompisar online runt om på planeten och sin YouTube-kanal. (Den förra skärmen gick sönder.)
Edit, såg att Amazon hade den för 3990.
Vet inget om den specifika skärmen. Men över lag är Samsungs gamingskärmar bra. Jag har en sån här som jag är mycket nöjd med. Spela på PS5an är trevligt, använder den dock mest för kontorsarbete och som TV i sovrummet.
Tack, tror du den blir bättre än mitt förslag? Jag skulle kunna fråga min son fast han är en tonåring så svaren blir därefter.
Svårt att säga, större är ju alltid bättre, men det som den jag länkade är bra på är att den har inbyggda smart TV funktioner och inbyggda högtalare, så den är kanske lite mer multifunktionell. Största anledningen till att jag köpte den förutom att den är både en TV och en datorskärm, är att den är platt, har svårt för böjda skärmar, framförallt när jag använder den som TV eller spelmonitor.
Han spelar med lurar, så ljudfunktionen i skärmen är nog inte så viktig. Jag ser också att priset är betydligt högre än det jag hittade, så jag tror jag kör på mitt förslag. Tack ändå för att du tog dig tid! =)
Trevlig skärm – tänk dock på att den är billigare på andra ställen.
Jag köpte min när det var kampanj på Power, kostade då 6499. Ser ut att vara uppe i 8k nu.
165hz och 1ms är bra när det är gamingskärm, 34tum är perfekt storlek med.
Tycker inte du ska haka upp dig på det för kan lätt bli för stort speciellt om det är till datorn.
Kan också vara bra att notera att den är billigare på andra ställen som @Esse skriver men kör på säger jag.
Vad säger du!? Större är absolut inte alltid bättre.
Som @Bluish säger så hz är avgörande men även upplösning på skärmen. Har han nog bra dator på en högupplösning?
Ja, Amazon var ju bland de lägsta som jag skrev.