Bra kolsyremaskin?

Styrkt av denna diskussion så tror jag att jag är redo för val av maskin…:smiley:. Alltså introducerade jag tanken till sonen. “jo, jag tänkte att då du dricker så mycket bubbelvatten kanske du ska önska dig en SodaStream i julklapp…?” En mycket tveksam min kom upp i sonens ansikte. “Men köksmaskiner måste väl ändå vara föräldrarna ansvar…” Ridå…:sweat_smile:. Jag trodde jag kunde få in detta på julklappskontot till sonen…:sunglasses:. Det får bli på julklappskontot till hustrun istället…:joy:

Jag köper nog en SodaStream Spirit.

5 gillningar

Smart grabb. :smiley:

1 gillning

Kan bara vara gamlagubbar som läser manuallen till en sodastream

Livserfarenhet är det som gäller, du lär dig också med tiden. :joy::joy::joy:

Den här blir det för min del när min sodastreamer går sönder

1 gillning

Har bara 44 år innan man är i din ålder…så har mycket att lära :heart:

1 gillning

känns lite som min totala vägran att köpa en micro. Jag hatar micros och inget bra kommer från dem. Men barnen gick ihop och köpte en själva…då kan man ju inte göra annat än att betala dem…

De är smarta de där små jäklarna.

3 gillningar

Man får sig sig slagen ibland och ibland och i…:joy:

Är det designen du är ute efter? Jag var förvånad att SodaStream verkar ha så extremt stort genomslag, väntade på att någon skulle dra fram den där urläckra prylen.

Har själv en sådan. Det blev just den för att samtliga andra är så fruktansvärt plastiga och fula.

Den är dyr, men värd varenda krona. Är gedigen och ger en bra kolsyra i vattnet. Rekommenderas starkt!

1 gillning

Ja, designen. Sodastreamern är lika sexig som en en bakmaskin från 90-talet

2 gillningar

Nästan så att jag längtar efter att min sodastreamer ska gå sönder

1 gillning

Lätt fixat, bjud hem @Esse :joy::joy::joy:

Äntligen en snygg! Min Sodastream är så plastig och ful.

Jag förstår inte heller grejen med mikrovågsugn.

1 gillning

Kommer dom smakerna man köper till sodastream i närheten i vad t.ex. en Loka citron eller päron smakar ?
Behöver man diska efter varje gång eller kan man fylla på en flaska med citronsmak några gånger ?
Miljön och min plånbok skulle båda må bättre om jag skaffa en sån här :stuck_out_tongue:

1 gillning

alltaå… beror på hur höga krav du har…
har testat lite olika och ingen höjdare någon av dem.
Var lätt att diska ur

1 gillning

Har också helt missat grejen med micro

Alltså klockan 03 när tonicen är slut så fungerar det ganska bra med tonicsmak

3 gillningar

Jag trodde du läste manualer som kvällslektyr :sweat_smile: