Bra kolsyremaskin?

Då sonen börjat vilja ha bubbelvatten i alla möjliga sammanhang tänkte jag att det kan vara smart att köpa en kolsyremaskin. Har ni tips på bra? Om jag fattat det rätt finns det manuella och elektriska, vilken bör man gå för? Några andra tips eller medskick?

1 gillning

Djungel de där , ja kör spirit
Gör sitt jobb !

Vi kör Sodastream funkar hur bra som helst. Provade Wassermax först, inte så bra.

Var har den här. Tror inte exakt den säljs längre men är så jäkla bra för man behöver inte använda “våld” för att använda den. Man stoppar in flaskan på sniskan och när man knäpper fast den så sitter den på plats. sedan finns det 3 knappar. Lite, mer och skitjävlamycket.
Mina familj dricker märkliga mängder bubbelvatten.

3 gillningar

Är den där kopplade till el?

yes det är den

1 gillning

@Stefan_Sandstrom kör givetvis i vanlig ordning all-in vad det gäller el, så det finns bara ett svar på den frågan. :joy::joy:

1 gillning

Hittade ingen som gick på A-1 Jet Fuel…så fick bli el…

4 gillningar

Men vad heter den då?

Har du den utan el? Är det tungt att trycka på knappen? Tänker på 10-åringen.

Vi kör med Sodastream Spirit och den funkar fint. Båda barnen som är 8 och 12 klarar att kolsyra så knappen är alltså inte för hård.

1 gillning

Utan el , min 8åring fixar utan problem :+1:t2:

1 gillning

El är väl lite overkill till en vanlig familj, då måste den ju stå i närheten av ett strömuttag.

1 gillning

Fan va sugen jag blev på bubbelvatten nu… :thinking:

3 gillningar

https://www.desertcart.ae/products/33610036-soda-stream-power-electric-sparkling-water-maker-starter-kit

1 gillning

Vad för nytta gör el? Automatisk dosering?

Precis… Sedan släpper den “baktrycket”.
Kanske de nya Manualla också gör?. Men vi hade en manuell förut som hade ett rejält övertryck när man skulle lossa flaskan när man var klar

Man viker flaskan på en manuell och släpper ut trycket.

…manuellt?..som ett djur?!

1 gillning

Japp, bara luta flaskan lite så pyser trycket ut som ett djur. :joy::joy:

Det är en av anledningarna till att de skickar med bruksanvisning. :joy::joy: