Bra högtalare till PC för 11-åring

Sonen fyller snart år och önskar sig ett par vettiga högtalare till sin PC. Har ni några tips. De ska vara bra men inte svindyra…:sunglasses:. Vet inte ens i vilken prisklass man ska börja. Vad får man för cirkus 1500? Eller vad kostar det om de ska vara bra men inte svindyra?

Dessa gillar ja Ibsen prisklassen

1 gillning

Vill han ha ett stort högtalarpaket så har jag en Logitech z5500 som kan säljas för en billig peng. Ska själv gå minimalistiskt. Men han kanske vill ha ett nytt och inte så stort. Eller så vill du inte att han ska ha ett system som genererar så mycket ljud :joy:

Jag har dessa.

Tycker dom funkar bra till musik och spelande.
Men beroende på boende situationen skulle jag rekommendera ett par bra hörlurar till grabben. Vet själv hur högljutt det lätt blir här hemma. :wink:

1 gillning

Två satelliter med sub från Logitech är ett säkert kort, finns bra set runt tusingen som låter riktigt bra.

1 gillning

Som tur är, för mina öron, är det där för stort…:grin: Han har ett litet skrivbord(det kanske jag borde nämnt).

Håller helt med i din grundtanke, han har bra hörlurar och vi försöker locka honom till något annat. Men måste scanna marknaden på högtalare om det inte går att få ur honom den tanken…:sunglasses:

Så högtalare till honom och nc hörlurar till resten av familjen. :slight_smile:

2 gillningar

Edifier har grejer som låter helt ok tycker jag till vettiga priser.

2 gillningar

Nu har jag kollat lite mer… Det var svårare än vad jag trodde. Här är kandidaterna just nu:
Klassikern, H/KSoundSticks III
https://www.dustin.se/product/5011038765/soundsticks-iii

Utmanare som om man tar dem utan ledlampor blir riktigt billiga, Razer Nommo 2.0 Köp Razer Nommo 2.0 Högtalare på MaxGaming.se

De stabila, Edifier Luna Eclipse E25HD

Vad tror ni? Jag vill köpa H/K för att jag älskar dem och för att folk kallade dem Applehögtalare på den gamla goda tiden. Hjärnan säger dock Razor

Ja älskar soundsticks har haft både 1 o 2 an , bara plus där tycker jag ! :+1:t2::+1:t2:

1 gillning

Jag ville ha när de första kom, men hade inte råd. Jag tyckte de var underbara.

1 gillning