Bowers & Wilkins och McLaren Automotive firar sitt framgångsrika partnerskap. Detta genom att lansera nya högtalaren Zeppelin McLaren Edition.
Bowers & Wilkins välkända trådlösa Zeppelin-högtalare kan nu fås med en ny McLaren-inspirerad design i grått och orange samt nya multiroom-funktioner. Detta sker i samband med McLarens 60-årsjubileum. Den nya högtalaren kommer i färgen Galvanic Grey och Papaya Orange och är inspirerad av McLaren Automotives formspråk.
Högtalaren drivs av en 240-watts förstärkare och den använder beprövad elementteknik för musikupplevelsen oavsett om musiken kommer från en trådlös källa eller en streamingtjänst. Samtidigt lanseras en ny multirumsfunktion som innebär att kompatibla Zeppelin-högtalare kan spela musik i flera rum.
Utöver denna modell lanseras även en unik utgåva som bara tillverkas i 60 exemplar. Zeppelin McLaren 60th Anniversary Edition har en design i en orange färg som hänvisar till McLarens historia inom motorsport. På denna version finns en Speedy Kiwi-logotyp på baksidan av högtalaren som hyllar Bruce McLarens banbrytande vision.
Rekommenderat pris för Zeppelin McLaren Edition 9 998 kr och den kan köpas hos HiFi-klubben.
Som Mclaren fan blir jag såklart lite sugen (även om jag håller med om att bilmärken på teknikprylar känns sådär), men vi är all-in på HomePods.
En lite rolig anekdot. För många år sen sålde vi vår mjukvara till Ferrari eller Lamborghini (minns inte vilken) och när vi frågade om dom kunde vara referens fick vi en lång prislista tillbaka med fasta priser för att använda ett citat, visa en logotyp etc. Allt var till salu helt utan värdering i huruvida det var en produkt dom faktiskt tyckte var bra eller om det var något varumärket borde förknippas med.
Håller med generellt men i det här fallet har ju Zeppelin sett ut sådär i typ 20 år. Det papaya-färgade underredet med Mclaren-logga är ju en lagom branding.