Bolånsbubblan

Det bekräftar bara vad jag trodde. Tror det är smart att binda nu. Är ju flera som spår att det kan bli räntehöjningar väldigt snart.

Inte så tokigt ändå. Men skönt att ha en bank man inte behöver hålla på att deala med tycker jag. :slight_smile:

1 gillning

Helt ok, men min förväntansbild var ganska mycket bättre. Dels missbedömde jag stressen banken känner för räntehöjningar och dels är jag lite ovan att hantera bundna lån. Det är andra gången bortsett från första bostadsrätten jag köpte 1996 då räntan var runt 10-12 %. Fast jag band då bara en pytteliten del. Vilket var en himla tur dp räntan gick ned väldigt mycket efter det.

Annars band jag just innan senaste ränteuppgången vilket jag är väldigt glad för. Dock band jag på för kort tid vilket jag är sur för..:joy:

3 gillningar

Det svänger så sjukt fort nu så svårt att veta. Nu i efterhand hade man sparat många goa slantar om man bundit på 5 år till 1,10% vid årsskiftet 2021-2022 :sweat_smile:.

Men som Skalman säger: om ormen hade ben vore det en ödla

2 gillningar

Lite som aktiespekulationer..

Bra tajming att låsa sina bolån i fredags.

2 gillningar

Hehe ja, man är nöjd att man hann binda precis innan detta.

2 gillningar

har det hänt något? Visst fan jag hade ju inga lån så då är det ju skit samma. :joy::joy:

1 gillning

Kommer säkert räntehöjningar istället för sänkning

2 gillningar

Tid är också pengar, i din ålder lever man ju på lånad tid :joy:

Det är många ungdomar som mött en tidig död p g a deras attityd. :joy::joy:

1 gillning

Du får ju mindre ränta på pengarna, det glömde du denna gång. :joy:

Men det fixar ju sig, jag har ju gått ur kyrkan. :joy::joy:

1 gillning

Brukar ju dock vara tvärtom att om styrräntan går upp, ökar även sparräntan. Nu när räntan gått neråt ganska länge så har ju sparräntorna sjunkit.

Pratade med min bankkontakt som rekommenderade att inte binda räntan. Det är svajigt nu och någon räntesäkning som många räknat med kommer kanske inte, men hon menade att marknaden förmodligen kommer stabilisera sig en aning när man vant sig vid Trump.

Ligger kvar på rörligt, får se om jag får äta upp detta. :joy:

1 gillning

Vi får se vem av oss som hoppade i fel tunna :blush:

1 gillning

Klart de inte vill att man ska binda :stuck_out_tongue:

1 gillning

Sure.

:rofl:

Som sagt vi får väl se om jag får äta upp detta, men bundet är ju dyrare än mitt rörliga just nu i alla fall.

Man har ju redan börjat bli avtrubbad av allt som han ställer till med. :scream: