BMW vill att du prenumererar på saker som redan finns i din bil

mm… för vanliga mjukvaru upgr betalar man inget för.

Precis.

Men var det inte så att man för många år sedan på Model S att man kunde köpa en modell som var strypt i batterikapacitet. Och för några tusenlappar kunde uppgradera senare om man ville?

Verkar som det: ”To order please visit your MyTesla account and select your Model S. If your vehicle is eligible, the 75 kWh upgrade option will be visible in the Available Upgrades section. Upon confirmation of purchase, the over-the-air process will be initiated and the upgrade will occur during a vehicle sleep cycle over the next 1-2 days. Confirmation of the upgrade can be visually validated as a new digital badge will be displayed on the instrument cluster when completed.”

Stämmer.

just ja. det fanns också. totalt miljösvineri att sätt 15kwh mer i bilen som inte användes.

4 gillningar

Yes du kan uppgradera mjukvaran i efterhand - som ditt inlägg med bravur påpekade :slight_smile:

Att kunna köpa funktioner i efterhand ser jag mer som en perk än något annat, inget negativt i det.

Att däremot behöva abonnera på en funktion/finess traditionellt ingår i utrustningen, t ex sätesvärmare, det är något helt annat.

1 gillning

Ja det är ju lite hur man gör det till - bilar tror jag kommer enbart abonneras på i framtiden och då bara kunna välja till funktion och få en månadskostnad på det är ju nice. Men BMW verkar vilja lägga på månadskostnad på saker man redan har köpt?

1 gillning

Ja, så fattar jag det.

Fick du något svar av @pao här?

Noll.

Ok, då väntar vi in @pao svar då

1 gillning

Trodde det var hårdvara i en självkörandes Tesla. Men alltså bara en mjukvaruuppdatering

Tror det beror litepå vilken modell. Jag fattade det som att tidiga modeller av 3an behövde någon hårdvaru ändring också.

Screenshot_20200903-215344_Chrome

Vad jag menar är att BMW är det märke som flest iPhone användare kör, därför passar de ihop :slightly_smiling_face:

Men det var väl inte det du menade från början?:wink:

3 gillningar

Haha den var sämst @pao :rofl:

1 gillning