BMW vill att du prenumererar på saker som redan finns i din bil

Nu börjar det bli riktigt sjukt när man ska betala för funktioner i sin egen bil. Goddag Yxskaft.

https://www.thedrive.com/news/34547/bmw-is-planning-to-sell-heated-seats-and-more-as-a-subscription-no-really

Det är väl BMW i ett nötskal det här.

Det började med CarPlay ')

3 gillningar

Vilket man backade på. Tycker att det borde ha fått dem att inse att prenumerationer inte funkar.

Min bror kör en X6. Fick problem med några däck eller hjul. Kommer inte ihåg exakt. Men han var tvungen att köpa original eftersom det inte fanns annat. Så det vara att hosta upp. Drabbar dock ingen fattig. :joy:

Är det inte Tesla som tar betalt för uppgraderingar också?

1 gillning

Jo men inte med månadskostnad.

tar tesla betalt?

Precis den frågan jag också ställde mig. När då och för vad?

Åkte bakom en x6a idag. Frugan sa: Is that fake tailpipes…why would they so such a stupid thing in a car?.. hon var inte imponerad av x6an.

de tar för connected services… men har aldrig hört att de tar betalt för upgraderingarna?
Nu känner jag Mr Esse får förklara sig.

Eller han som stannade en bil och frågade om de hade en bensindunk, han hade fått stopp på sin Tesla. :joy::joy::joy:

1 gillning

Känns som Apple och BMW är hand i handsken

1 gillning

Suck…

”Over-the-air upgrades are an essential part of the Tesla ownership experience and enable your car to improve with the touch of a button. Offering additional features and functionality that help customize your Tesla to your needs, these upgrades are available for purchase from your Tesla Account or the Tesla app, version 3.10.3 or later.” – Upgrades | Tesla

hahahahaha…

Jo, connected services vet jag men detta gällde ju annat…ja, @Esse får förklara sig här.

aahh du menade dessa.

Utveckla. Hur menar du?

Men det är ju saker man traditionellt väljer (eller inte väljer) att bestycka sin bil med när man köper den. I Teslas fall ges man möjlighet att lägga till det i efter hand, så det är väl mer en perk än tvärt om?

Edit: stavfel