BMW iX1 blir ny instegsmodell för el hos BMW

Premium är bara nödvändigt om man ska använda den som navigator i Android Auto eller Apple CarPlay.
Personligen tycker jag det är onödigt. Lika lätt att planera i telefonen och skriva in adressen manuellt i bilens navigator eller Android Auto/Apple CarPlay.

2 gillningar

Fan va surt. Lär väll få Mail om det snart jag med då. Känner samma som du… 360 vill man ha, och mycket annat :joy: läste i ett forum (us) att där får dem rabatt på $500 om dem skippar touchen på skärmen :+1: kul

1 gillning

Känns skittråkigt att begränsa sig i bilen. Så likabra att vänta.

1 gillning

Hur lång är väntetiden på blinkers? Verkar vara en långdragen historia. :joy::joy:

1 gillning

Är det lika vanligt att leasa i UAE som i SE?

Det är nog det vanligaste.

Den där Teslabjørn på YT har ngn kod för 30 dagars fri premium om du vill testa. Såg det igår iaf på ngn av dom videos om BMW iX40 han släpper nu.

Sedan ska BMW släppa en update så du kan välja själv när du vill aktivera uppvärmning av batteri utan att behöva ställa in i navigeringen.

EDIT: "Get 30 day free Premium trial on ABRP by using referral code "Teslabjorn"

det där med aktivera uppvärming manuellt förstår jag sitter långt inne hos tillverkarna men skönt de börjar krypa till korset nu. polestar har sagt de har det på roadmap.. märkligt ändå tesla inte har det

2 gillningar

Sjysst , tack för du sa till :slight_smile:
Jag har någon 14 dagars prov nu men har inte sett någon nytta för min del, planerar på telefonen sen kör jag hellre Google Maps eller Waze (eller nu inbyggda för att förvärma batteriet :stuck_out_tongue: ) . Sen är det ju en sjysst tjänst nu när man är nybörjare så det vore ju att betala just för det men när jag förstår mer hur man planerar en resa så kommer jag nog klara mig lika bra utan ABRP.

Googlade mig runt lite och blev väldigt glad av att se att manuell förvärmning är på väg

2 gillningar

I januari finns det ett ännu bättre miljövänligt transportmedel. Inga rörliga delar och håller i årtionden. Kanske knepigt i Malmö dock....

spark_22331660

Tillbehör för Malmö: 6-hjulssats för spark, på Sparkshoppen

3 gillningar

Haha taget!

Navigerade till en IONITY med inbyggda gps idag.
Ca 20 grader ute, när jag kom fram låg batteriet på ca 50 grader, hade kört i comfort i motorvägsfart.
Jag hade 15% när jag pluggade i och efter några sekunder så ladda den i 200-205 kW ! :smiley:
Efter 18 minuter laddning hade jag nått 60% som räckte för att komma hem så då åkte jag.

Vad är egentligen optimala temperaturen för batteriet att ladda i?
Jag har kört förvärmning av kupén men den värmer inte batteriet , även om sladden sitter i laddaren, trodde den funktionen fanns? Eller så gör jag fel bara

1 gillning

50c lät lite varmt. jag har för mig jag har läst att runt 24-27 är optimalt..

Läste det också nu efter jag googlade , undrar om inte batteriet kyla sig
Tyvärr har inte handlaren vi har genom jobbet så mycket koll på BMWs elbilar så inte värt att fråga, kanske skulle ringa runt till andra handlare och se om någon vet , har många frågor nu :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 gillning

Youtube is your friend.

Finns säkert en BMW i4 person som går igenom allt i detalj.

2 gillningar

Eller tio. :slight_smile:

2 gillningar