Bluish ser på Game of Thrones – och fortsätter med House of the Dragon (spoilers)

Det är som innebandy skulle jag säga.

2 gillningar

Padel vägrar jag också… och Wow.
Men got har jag aldrig svurit mig av mer än att jag inte kollat för att jag vet att jag inte klarar av brutalitet… men så länge jag har kudde eller kan kolla bort. :joy:

1 gillning

Jag lovade min BFF att ge WoW 20timmar.... det gjorde jag på exakta minuten. Jag förstod inte grejen med att hugganer 20fåglar för att få ben från dem

1 gillning

Eller halshugga hästar, ta dö på söta vargar….
Förstår vad du menar men tycker att det är ett intressant koncept utan allt sånt så jag försöker ignorera det men får erkänna att jag hade svårt att sova inatt.

2 gillningar

Säsong 2 avsnitt 7 nu, hänt så mycket….. kan inte släppa att dom mördade Ned.
Joffrey går mig på nerverna… kärringen med.
Men älskar att det finns flera starka kvinnliga karaktärer i serien.

2 gillningar

Gläder mig att du fortsätter kolla, en fantastisk serie!

3 gillningar

Kan inte sluta kolla, den innehåller mycket skit.... men det är något som får mig att fortsätta.
Lär se klart säsong 2 ikväll haha.

Theon är ett nytt hatobjekt... kan inte fatta att han mördade pojkarna, fast vill inte tro det än.

2 gillningar

Det blir ännu bättre! Så kör på!

1 gillning

Sett klart säsong 2.
Glad att Sansa förhoppningsvis kommer ifrån idioterna fast det kanske är ljug, Arya är awesome, tycker synd om Tyreon, daenerys drakar är coola, vafan är whitewalkers? Om man inte bränner en kropp så blir den en skum zombie med blåa ögon? Håller det var man än dör? :thinking:
Och vafan hände Daenerys i tornet, var det riktigt eller bara magic..

2 gillningar

Jag tog mig igenom max fyra säsonger när det begav sig. Alldeles för ekivokt. Däremot lyssnar jag på serien nu (på engelska givetvis). Är i sista boken. Något som är lite intressant är hur mycket yngre de flesta av huvudkaraktärerna är i böckerna än i tv-serien. Sansa är bara 13, Danerys 15, Jon Snow också typ 14-15. Minns jag rätt såg han ut som en skäggig man när han kom till *** **** (vill inte avslöja något som kanske inte hänt än), inte den lilla pojke han faktiskt var.

1 gillning

Välkommen till forumet!

Ja finns inget annat sätt att läsa eller lyssna, i alla fall om en bok är skriven på engelska från början. Lyssnar om Harry potter böckerna just nu, Stephen Fry är så grym på att läsa upp så bara det gör det värt att inte läsa dom själv haha.

Tillbaka till GOT så var det någon som nämnde det för mig, att Daenerys bara var typ 12-13 när hon blev bortlovad till Khal Drogo och att han inte tvingar sig på henne i boken? Men får väl se om jag läser dom själv någon gång.
Det sista jag har sett nu så har han blivit tillfångatagen av dom som är klädda som eskimåer typ... kommer inte ihåg vad dom kallades nu men den bruden som han gift sig med irl.
Han har ju sett väldigt vuxen ut hela tiden haha, är bara Bran och andra lilla brodern som ser ut att vara typ 10.

2 gillningar

Helvete va cool Daenerys är :heart_eyes:

1 gillning

Avsnitt 4 på säsong 3 var det bästa hittills, den sista scenen var fan episk.

5 gillningar

Vänta tills avsnitt 9 :wink:

1 gillning

Jon Snow fick precis till det, blir bara bättre och bättre. :joy:

3 gillningar

Satan vad jag hade velat ha denna serie osedd :slight_smile: Såg att den skulle komma i 4K? Kanske skall se om?

Den sista "snackis-serien"!

Jag läste detta, men det stod inte när det kommer ske.
Jag känner dock att jag inte behöver 4K för jag vill inte se det i större bild. xD

1 gillning

:joy:

En serie perfekt för intresserade att se som inte har sett den innan, nu när den väl är slut. Tog sjukt lång tid mellan säsongerna när det begav sig, jag slutade kolla då.

1 gillning

Lite nörderi om hur mycket tid man lägger ner på den serien.

That means watching each full-length episode would take you 63.5 hours , or the equivalent of two days, 15 hours and 30 minutes. These totals do not include the “Previously on Game of Thrones ” opening catch-up segments.