Bluffmail

Tja, på mitt bluffmail ovan står bara namnet, inte mailadressen om jag inte klickar på den…

Beror ju på mailprogrammet och jag ser mailadressen på dom bluffmail jag får. Det jag undrar över vad det är som är klantigt? Att mailadressen är stjärnad i texten är vad jag skulle säga kutym att inte skicka det i klartext.

Då har du inte läst och fattat, jo det är kutym att stjärna, men det syns ju redan innan.

Visste inte att vissa mailprogram visar epostadressen och inte bara namnet, imo har dom också klantat till det.

Varför har de mailprogrammen klantat till det?

För att just vid såna här tillfällen när man tar en avbild och delar så vet inte dom flesta att man ska sudda ut just epostadressen av “säkerhetsskäl”

Det är inte du som fattar och jag orkar inte förklara heller.

Tjabbel…

Ok, då kan det vara en bra feature. :+1:

För att inte tala om käbbel!

Nej, käbbel är när två eller flera träter, Tjabbel är en liten jäkla terrier som yr i mössan bjäbbar utan anledning…

1 gillning

Ändå skönt att vi fått det här uträtt!

1 gillning

Nu är dessa 19 kronors mail igång igen fast de har glömt att ändra transaktionsdatum. Klantigt att ha med kortnummer som är lätt att se att man inte har. Fortfarande utfärdar Postnord böter. :joy::joy:

1 gillning

Fick det här mailet från "paypal" ser faktist väldigt bra ut, så bra när jag kollade snabbt att jag loggade in på både paypal och coinbase för att extrakolla

Edit: googlade snabbt och fick direkt svar Paypal Coinbase Invoice Email Scam, Explained - YouTube

image

Veckans första bluffmail:

Loggan är fel och det är i USA

Jag har två erfarenheter som går att placera in här, men det var via telefon.

  1. Hade problem med Adobe premuneration och ringde supporten, hamnade i Indien. Det var legit men så fort man hör indisk engelska så stålsätter jag mig på att det är bluff och båg.

  2. En annan indier ringde upp och sa att han var från Microsoft support och att min dator har hackats. Svarade att jag hade Mac och la på telefonen medan han protesterade.

  1. Gjorde jag härom dan, indier men jobbade för Adobe helt klart.

  2. Hänt mig 2 ggr och gjorde som du :slight_smile:

Börjar få bluff mail efter desser hade databas läckan som tur har gmail ett bra spam filter

Varning Fick detta är ej från Facebook. Inte klicka på Skanna nu

1 gillning