Bluffmail

Fick detta mail idag. Visst är det ett bluffmail? Någon annan där ute som fått ett liknande?

Ja.

Sådär ser absolut inte ett utskick från Microsoft ut, varken design- eller textmässigt så helt klart en bluff.

MSN-SE Corporation… LOL

Fick ett bluffmail från Adobe i morse.
Har aldrig ens tänkt tanken att skaffa Acrobat, förutom gratisverssionen av Reader för kanske 20 år sen.

Det var ett kvalitetsbluffmail det!

1 gillning

Har du något Adobe abonnemang? Detta ingår ju i vissa abonnemang. Jag har Foto paketet & där ingår det inte men an massa annat som jag inte använder då jag bara använder PhotoShop.

Jag har fotopaketet som du.

Ok, jag har inte fått något sådan mail. Premium på Acrobat kostar ju huggorm, har aldrig fattat hur Adobe tänker där.

Jag kör premium genom jobbet. Kostar typ 250 per månad. Är ju inte billigt precis.

Har kollat alla mina betalnings metoder och ingen har iaf betalat nått… Erfaren så klickade inte på länken :slight_smile:

Mail som man första 20sekunder tror är bluff…och sedan får en: oh f*ck

2 gillningar

Hmmm, är det där verkligen äkta? Din mejl-adress är “stjärnad” i texten men syns intakt i brevhuvudet… inte fanken är väl MS så klantiga?

Bara att kolla var länkar går osv…

det var äkta, man är bara van vid bluff så man förutsätter allt är det :slight_smile:

jao… det jag gjorde var att jag loggade in på min outlook.com fick då att jag måste ändra lösen pga detta.

Använder du inte 2FA?

nix.

Jag är chockad.

1 gillning

mm… egentligen är jag det också. Ska fixa det.

Menar du att dom ska maskera adressen det skickas till? Hur ska mailet då komma fram menar du?