Bloober Team och Konami förnyar samarbetet – nytt Silent Hill?

Från sajten:

Efter framgångarna med “Silent Hill 2 Remake” har polska Bloober Team och japanska Konami beslutat att fördjupa sitt samarbete.

De två företagen har tecknat ett nytt avtal för att utveckla ytterligare ett spel baserat på Konamis speltitlar. Även om detaljerna är knappa spekuleras det i att det kan röra sig om ännu ett tillskott i “Silent Hill”-serien.

“Silent Hill 2 Remake” som släpptes den 8 oktober 2024 till PlayStation 5 och PC, har sålt över två miljoner exemplar och mottagit positiva recensioner. Spelet hyllas för att hålla sig trogen originalet samtidigt som det introducerade moderna förbättringar. Denna framgång har stärkt förtroendet mellan Bloober Team och Konami, vilket nu leder till ytterligare samarbeten.

Förutom detta projekt arbetar Konami även på andra titlar inom “Silent Hill”-universumet, inklusive “Silent Hill f” och “Silent Hill: Townfall”. En filmatisering av “Silent Hill 2” är också under produktion, regisserad av Christophe Gans.

Via:IGn

Läs mer:

1 gillning

Första och andra Silent Hill är riktigt bra. Minns fortfarande hur jag fastnade på "Piano Puzzle" på första delen redan ibörjan :/. När det väl släppte, var man fast och jagade UFO slutet!

Silent Hill 2 har jag många bra minnen ifrån också! 3an är också helt okay! När The Room kom ut tröttnade jag på Silent Hill. Har inte spelat dom senare spelen.

Blev småsugen att spela 1 och andra delen: