Blockera blåtandsinkräktare?

Har problem (även om det var lite kul första gången), någon kopplar upp sig på min blåtand och spelar musik på mina trådlösa högtalare. Kastar ut denna skräp “Galaxy J5”, efter en stund är den tillbaka.

Finns det något enkelt sätt att blocka i blåtand?

Tack på förhand
A

hej.

Vad är det för BT högtalare?. Det är inte möjligt att ändra pin på den?

Är de inte i parning-läge borde det inte gå att ansluta från en ny mobil alls.

Mm tänker så också, ”bör” kräva en parningsknapp, men en del högtalare kanske saknar det

Aldrig varit med om :)=

Vill minnas att jag har… hmm skönt att slippa, men kan bli jobbigt om någon vill jäklas :rofl:

Harmon Kardon… Kanske, ingen aning om det går:)
Det måste ju finnas någon inställning i iOS som tillåter mig att blockera, kan en tycka…

Vet, skumt.

Det är i högtalaren du ska blockera/stänga av parnings funktionen.
Vad iOS har med saken att göra förstår jag inte.

Ödmjukhet min kära Jocko.

4 gillningar

Jag ställde en fråga. Har samma ”problem” med min soundbar som ständigt är kontaktbar med BT. Den har t.o.m en medföljande app med inställningar men ingen möjlighet att stänga av BT. iOS har inget möjlighet att styra högtalares BT funktionen alls.

:slight_smile:

Detta är upplysningens forum, så rätt fomulerat var att informera om att iOS inte rör högtalarens egna BT-funktioner :slight_smile:

4 gillningar

Det har med att göra med iOS i allra högsta grad. Om du klickar på blåtandsikonen, så kan du se vilka enheter som är ippkopplande på din blåtand… Där skulle en kunna tänka sig att tex blocka enheter efter tycke, precis som en kan radera gamla installerade enheter. Är jag för logisk nu?

Du har fel tyvärr. Hittade, se bild.

Fast det hindrar ju bara dig från att ansluta till högtalaren :slight_smile:

Inte någon från en annan enhet - vi pratade ju om att hindra någon annan att ansluta till en BT-högtalare, inte att någon försökte ansluta till din iPhone.

1 gillning

Nej… Vi pratde om om det gick att Blockera blåtandsinkräktare, som rubriken säger;)
BT-högtalare var ett ex. som jag råkat ut för.

Men du kan inte gå in i terminalen och blockera på MAC-nivå på vare sig en högtalare eller en iOS-enhet.

Men visst kan du blockera MAC-adressen från en Blåtandsenhet på din Mac (och även Windowsdator). Det är korrekt.

Men lättast är naturligtvis att inte ha din enhet i parningsläge - vilket ju gå att reglera på i princip alla enheter förutom din högtalare.

Låter konstigt att högtalaren alltid står i parningsläge. Är du säker på att det inte finns någon app till högtalaren som kan lösa problemet ?

1 gillning

Som de andra skriver så är det i högtalaren som du måste blocka. Att du ändrar i macOS eller iOS hindrar inte andra att ansluta direkt till din blåtandshögtalare.

1 gillning