Har problem (även om det var lite kul första gången), någon kopplar upp sig på min blåtand och spelar musik på mina trådlösa högtalare. Kastar ut denna skräp “Galaxy J5”, efter en stund är den tillbaka.
Jag ställde en fråga. Har samma ”problem” med min soundbar som ständigt är kontaktbar med BT. Den har t.o.m en medföljande app med inställningar men ingen möjlighet att stänga av BT. iOS har inget möjlighet att styra högtalares BT funktionen alls.
Det har med att göra med iOS i allra högsta grad. Om du klickar på blåtandsikonen, så kan du se vilka enheter som är ippkopplande på din blåtand… Där skulle en kunna tänka sig att tex blocka enheter efter tycke, precis som en kan radera gamla installerade enheter. Är jag för logisk nu?
Fast det hindrar ju bara dig från att ansluta till högtalaren
Inte någon från en annan enhet - vi pratade ju om att hindra någon annan att ansluta till en BT-högtalare, inte att någon försökte ansluta till din iPhone.
Som de andra skriver så är det i högtalaren som du måste blocka. Att du ändrar i macOS eller iOS hindrar inte andra att ansluta direkt till din blåtandshögtalare.