Blir galen på "Du ska gå nu om du ska hinna fram"-meddelanden från Apples kalender

Lite blandat, och utan någon synbar anledning, så får jag ibland upp "Det är dags att gå till aktivitet X nu, det kommer ta Y minuter".

Hur satan stänger jag av det? Jag har försökt att kolla alla inställningar som finns men ändå dyker det upp. Och bara ibland.

Jag vill själv kunna styra vilka aktiviteter som ger detta meddelande, men det är inte så lätt när jag inte ens ser någon inställning för det.

Bilagan visar utdrag från en aktivititet som jag fick just denna påminnelse om. Notera "notis: Ingen".

image

:crazy_face:

Stäng av funktionen helt:
Inställningar > Kalender > Förvalda påminnelser > Dags för avfärd.

Att det bara händer ibland beror väl på om händelsen kunnat länkas till en plats eller inte.

Tack!
Det trista med det är att ibland kanske man vill ha påminnelse och ibland inte. Eller så är det inte alls så när jag tänker efter… :thinking::rofl:
Nu är det avstängt, får se om jag saknar det!

Har en påminnelse om att ta ut soptunnorna varannan söndag, och är jag inte hemam får jag denna typ av påminnelse och den ger sig inte heller. Bara fortsätter att mata på :smiley: