Blått VS Blått - vem den blåaste iPhone i landet har?

Från sajten:
image

    <p>iPhone 12 och iPhone 12 Pro har nu landat på kontoret och vi tar en första snabb liten titt på telefonerna.</p>

Årets färg är stillahavsblå som får klä iPhone 12 Pro och iPhone 12 kommer i klassiska blå.

Vi kommer snart ut med recensioner av båda telefonerna så glöm inte bort att prenumerera på kanalen för att inte missa det senaste.

 

 

1 gillning

Stillahavsblå, snart på en android-kopia nära dig.
Personligen tycker jag förra årets gröna färg är snyggare. :slightly_smiling_face:

3 gillningar

Jag tycker mer färgerna är militärgrön och navyblue.
@Marcus_Attefors Vilket avsnitt av podden var det jag förutspådde blå som iPhonefärg 2020? Det måste varit ganska exakt ett år sedan?

1 gillning

Oj jag minns inte ens vad jag åt till lunch igår så kan inte hjälpa dig där :smiley:

Vad är en Android kopia och menar du att Android inte haft blåa mobiler tidigare :slightly_smiling_face:
Mystic Blue mm finns ju redan

Du glömde filma fodralen :wink:

Så gott var det. :joy::joy:

Menar bara att Samsung mfl varje år kommer med färger som är väldigt lika Apples. Och detta bara någon månad efter att iPhone presenterats. Samma varje år, en slump?

1 gillning

jag vet men fodralen var bara blåa… och fick inte till något snyggt när telefonerna skulle tryckas in. Så skippade det… men det kommer nog i recensionen av telefonerna

Okej bevis på att det är så :slightly_smiling_face:
iPhone XS från 2018 kom i Silver, Guld och Space Gray
S10 serien från 2019 kom i Prism vit / svart / grön / gul och blå.
iPhone 11 som kom efter har färger vit / svart / grön / gul / lila och röd.
Nu tar vi 2020 där kom S20 serien i början av året i grå / blå / rosa och svart och Note 20 serien kom i Mystic Bronze / grön / grå / svart och vit.
iPhone 12 kommer i svart / vit / grön / blå och röd medan Pro kommer i silver / grå / guld och blå.
Här tycker jag att det är tvärtom och det är snarare Apple som anpassar sig till övriga :slightly_smiling_face:

Är det inte så att alla tillverkare anpassar sig efter rådande färgtrender snarare än att de sneglar på varandra?

1 gillning

Blå är t.ex. en trendig färg 2020 – och då inte bara på mobiltelefoner.

1 gillning

Så är det så vem som tar efter vem är oväsentligt vilket jag visade med inlägget

12:ans blå var nog finast, men kanske inte “känns” så “Pro” iof :+1:

Undrar hur många som kommer “dra” i kablen istället för själv laddarplattan… de kommer nog gå sönder, bara en tidsfråga, eller hur hårt måste man dra i den?!

MagSafeGate?! :joy:

Jag för gröna utslag varje gång någondrar i kabeln och inte själva lightning, usb C osv. alltså övergången till kontakten, (den mellan kabel och kontakt) Hittar inte ordet just nu… :hugs:

Ja plattan är ju inte så “ta tag i” vänlig då den är rätt så tunn. Men det skapar ju merförsäljning även om det resulterar i miljöpåverkan. :joy::joy:

Tror iof säker Apple har lagt ditt och tagit av den där laddaren 7 miljardes gånger i tester, men hmm hmm :thinking:

mm lite platt för att ta tag i kanske, skulle gjort en lite urgröpning med handtag i, typ som gamla iMac fast mindre då. (även om MageSafe hade blivit lite tjockare då…

iu-1

Den var ju fin! Då “lyfter” man ju bort, tar tag i iPhonen istället.

2 gillningar