Bländas av krom på ratten

Har precis köpt en Fiat Tipo och bländas av kromet på ratten vid körning. Tänkte tejpa med eltejp tills jag hittat en bättre lösning. Eller blir ratten förstörd då. Finns det någon kåpa att köpa? Eller någon annan lösning?
@RolexJocke

Har väl kanske inget direkt bra tips, att måla på kromet med en svart tuschpenna kanske? Kan ju bli svårt att återställa. Eller kanske en självhäftande dekal?

fiat

1 gillning

Matt genomskinligt nagellack kanske?

1 gillning

Det är väl bara du som har en flaska sådant hemma? :joy::joy:

Nä, jag hade bara svart när man var på festival som yngre så man slapp se skiten under naglarna. :joy:

1 gillning
5 gillningar

Tack för bra svar. Har försökt Googlat på olika sett i ett par dagar och inte hittat något tips. Vad ska man med Google till när man har bubblan. :grinning_face_with_smiling_eyes:

Tack Blir till att beställa en sådan och prova.

1 gillning

Kanske något klistermärke man designar själv? Typ svart?

1 gillning

Var kan man beställa sådana klistermärken?

Beställa & göra egna klistermärken, eget tryck för företag ⋆ Dekalvaruhuset Kanske, bara en snabb sökning.

1 gillning

Rita en logo på en Post-It lapp :wink:

1 gillning

Tack det var en bättre provisorisk lösning en min med eltejp.:grinning:

1 gillning

Åkn till en firma som wrappar bilar, dom kan lägga på en tunn plastfilm i valfri färg på kromet. Men du kan ju börja med Stefans förslag och se om du får till det själv först.

3 gillningar

@Freddeuce kör rosa. Sen gammalt

1 gillning

På tal om krom.

1 gillning

Solglasögon?

Skulle nog funka men känns dumt och onödigt när solen kommer från sidan eller bakifrån. 🥲

Mina är inte så mörka och svagt polariserande och funkar för mig, men har heller inte så mycket blänkande saker på ratt/instrumentpanel...

1 gillning

Så här blev det. Ingen altartavla men det får duga. Får prova så eller om det även behövs på sidorna.

2 gillningar