Bitcoins

Har en kompis som är ganska ska insatt i bitcoin som försöker få med mig. Funderar att beställa Ledger plånbok, billigare om man skulle köp 3 st.

Om nån är intresserad så tänkte jag köpa denna.

Har du verkligen tänkt igenom detta?

2 gillningar

Vad exakt får man för som tre tusen spännen?

Är det inte lättare att t.ex. köpa bitcoin certifikat via Avanza eller Nordnet? ISK har förmånlig schablonskatt också.

Är ca 1000kr per person :slight_smile:

Vill du ha cold (och hot) wallet så finns CoinId som ett alternativ. För offline lagring behövs bara en extra telefon. Jag har inte använt den själv men känner dom som utvecklar den och den verkar i alla fall bra :slight_smile:

Blev av med ca 7 Bitcoins för några år sedan, tröttnade lite på det då.
Jag tycker inte man ska ha sina Bitcoins lokalt, även om iden är att inte blanda in banker och företag så har de oftast mer kolla än vad man har själv.

Oj, du skulle haft 2 miljoner nu typ annars :frowning:

Hur blev du av med dom?

Tror det var ca 900.000:- då.
Polisen och försäkringsbolaget var inte alls intresserade eller förstod vad det handlade om. Försäkringsbolaget tror jag trodde det var WoW-guld eller något liknande.

Vet inte hur jag blev av med dom, så bara en gång att det hade varit en överförening från min plånbok för några veckor sedan.

Köpte precis lite Bitcoin. Svurit över att jag köpte och sålt av så många gånger så nu köpte jag lite som jag tänker glömma att jag har i några månader. :rofl:

1 gillning

Sålde hela mitt innehav när den låg på $1400
Tokigt värre

3 gillningar

Haha jag har varit så lack så många gånger. Så nu får pengarna ligga oavsett och eventuellt någon påfyllning vid lön. Går det åt helvete så får det göra det. :rofl:

1 gillning

Jag funderar på en Ledger Nano S själv faktiskt, 2 kollegor har dom coh är nöjda!

Japp :wink: såg de förut hehe

Vad händer egentligen då?. Nollas de bitcoins så det kan minas igen eller försvinner de bara?.

Om man nu inte vill använda sina bitcoins till något utan bara spekulera i värdeökning så är nog ett certifikat på valfri bank att föredra :wink:

De nollas inte. Kommer ligga kvar där

Plus 18% på min ETH idag. Har några positioner kvar som jag hoppas clears. Sen blir det sängen!

Någon som har erfarenhet av Trijo.co?