Bird börjar hyra ut elsparkcyklar på månadsbasis

Från sajten:
Bird börjar hyra ut elsparkcyklar på månadsbasis | Teknikveckan

image

Elsparkcyklarna som fullständigt har invaderat städer runt om i världen är antingen älskade eller hatade men det är inget snack om att det är ett smidigt och effektivt sätt att ta sig runt på.

Något som vi har hört från många är att när man väl har testat VOI, Tier, Lime eller någon annan aktör så blir de nästan direkt sugna på att köpa en egen elsparkcykel. Bolaget Bird som har etablerat sig runt om i världen har nu dragit igång en ny tjänst där man kan hyra sin elsparkcykel per månad istället för per minut.

Än så länge går det bara att hyra dessa om man bor i Barcelona eller San Fransisco och prislappen ligger på 35 euro och då levereras elsparkcykeln fram till dörren. Inte ett helt dumt koncept som vi mer än gärna skulle se att någon aktör som är etablerad i Sverige anammar.

Via Feber, Källa Bird

Fan va smart tänkt! Många kommer nog hyra dom…

Japp, jag hade lätt gjort det istället för att köpa en egen med tanke på att vi har rätt många vintermånader per år då det inte går att åka. Då hade detta varit perfekt att hyra under månaderna då det är bra underlag sen lämnar man bara tillbaka,

Exakt! Hade varit kanon.

1 gillning

Har du testat en ännu? Elsparkcykel alltså?

Nej tyvärr…

Du måste fan göra det! Fyll på gratis krediter med SJ och åk till stan och ha kul :slight_smile:

1 gillning

Ja de måste jag fan göra! Va kostar dem?

Har du ett konto hos SJ så får du 30 minuter gratis med VOI :slight_smile:

1 gillning

Men utan? Cash liksom… :sunglasses:

10 kronor i startavgift hos alla olika (VOI,Lime, TIER) sen är minuttaxan lite olika och jag har för mig att VOI är billigast med sina 1,50 per minut!

1 gillning

:+1:t2:

1 gillning

En till :joy:, var e samlings appen med alla uthyrare !!! Jalla jalla :innocent::wink:

1 gillning

En bra idé :sunglasses:

1 gillning

Ja tack :wink:

1 gillning

Later dude :sunglasses:

Glyde är billigare per minut men de finns ju typ 3 cyklar i hela stan

Ja jag har faktiskt sett en sådan hittills haha

1 gillning

35euro… 12månader och du kan äga en egen…

edit: Va fan säger jag???. Jag är ju mr hatar att köpa vill ha lease på allt… Fasiken så smidigt med bara 35euro i månaden för en sådan!!

Japp! Då kan man äga, hade jag bott i ett land där det är bra underlag året om hade jag köpt. Men här i Sverige känns det smått genialt. Hyr under perioden det är bra underlag, lämna tillbaka och hyr sedan en ny när det är dags igen :slight_smile:

1 gillning