Biopasset ger oss halva priset på utvalda filmer

Från sajten:
image

Det nylanserade Biopasset ger oss möjlighet att titta på 10 utvalda biofilmer för halva priset.

Har ni hört talas om Biopasset? Nej inte vi heller men nu är den här och det verkar nice. Om du gillar repertoaren.

Datumen är premiärdagen men det går att titta på dem så länge de går på din biograf. För närvarande är Filmstaden, Svenska Bio (som säljs via Filmstaden, Cinemascenen, Eurostar och Björnbiografer.

Själva Biopasset kostar 149 kronor och för det får vi sedan 10 rabattkoder som ger oss 50% rabatt på ovanstående filmer. Det går inte att använda två eller flera rabattkoder till samma film i händelse av att ni är flera som vill gå.

Det hela är ett samarbete mellan bland andra Sveriges Biografägareförbund och Filmdistributörerna.

Eller så går man på hälften av filmerna till fullt pris. :man_shrugging:t2:

4 gillningar

Break-even redan efter två sedda!!

Bättre vore erbjuda tio valfria filmer ur hela utbudet, eller åtminstone ett urval på 20 st…

1 gillning

Från sajten:
image

Nu drar en ny säsong igång av Biopasset. Det betyder att vi kan titta på utvalda filmer för halv priset.

Passet kostar 149 kronor. Därefter får du tillgång till digitala koder som halverar priset för filmerna. Passet gäller på Filmstaden, Svenska Bio, Cinemascenen, Eurostar och Björnbiografer.

Filmerna är utvalda för att passa en så bred massa som möjligt men som möjligen hamnat i skuggan av de stora action-filmerna. Därför handlar det framförallt om dramafilmer.

Säsong 2 av Biopasset inkluderar:

2022

  • Bränn alla mina brev (23/9)
  • Triangle of sadnes (7/10)
  • Mrs. Harris goes to Paris ( 14/10)
  • Rose (11/11)
  • Min vackra stjärna (16/12)

2023

  • A man called Otto (13/1)
  • En dag kommer allt det här bli ditt (3/2)
  • The Whale (10/3)
  • What’s love got to with it? (5/4)
  • D’Artagnan – de tre musketörerna (28/4)
  • De åtta bergen (2/6)
  • Barbie (21/7)

Vilken målgrupp vänder sig det här till? Bred massa låter inte särskilt genomtänkt.

IMDb-länkar till filmerna:

Hittade inte: Min vackra stjärna

Hittade inte: D'Artagnan – de tre musketörerna

1 gillning

De saknade:

1 gillning

Les trois mousquetaires: D'Artagnan (2023) ser intressant ut, fina skådisar och man får väl hoppas att språket är franska, men det är knappast en film som måste ses på bio.