Jag har också funderat på att testa att lägga på det på duschväggarna, tänker att det inte borde slitas bort lika snabbt som på en vindruta där torkarbladen hela tiden nöter bort det. Hur tycker du att den fungerar?
Vet inte riktigt egentligen. Jag tycker det inte blev någon sådär extrem avrinnande yta som man ser på videon till den produkten du har eller nån video man sett med en sån orange sak på Facebook. (det kan ju vara fejk). Jag köpte det som fanns i lokala butiken, dyr visserligen.
Bortsett från att avrinningen inte ser extrem ut så tycker tan blir hal och lättare att hålla ren. Vi har rätt kalkrikt vatten så duschväggarna ser för jävliga ut väldigt snabbt om man inte skrapar rutorna efter varje duschning. det slipper vi numera, jag skrapar nästan aldrig längre och det tar mycket längre tid innan det blir kalkigt och när det väl är kalkigt är det lättare att göra rent. Så visst funkar det.
Ska sanera bilen invändigt idag inför värderingen av den på onsdag. Har ett par fläckar i baksätet från mina älskade barn, något som vet något bra medel för tygsäten i bil som går att få tag på i butik?
Jag gillar Tershine APC på tygfläckar, Lime luktar riktigt gott. Brukar finnas hos Mekonomen.
Denna?
Japp, finns i olika dofter. Lime gillar jag bäst, riktigt fräsch doft men det är ju en smaksak.
Topp! Bara spraya på, vänta ett tag och torka av?
Typ. Är det svåra fläckar får du köra et par gånger.
Har ni inte nån arab på hörnet där i Sollentuna som sköter in och utvändig tvätt för en röding eller så? Det finns ju såna firmor överallt som gör sånt där bättre än en själv.
Köp en pensel och en borste också om det är något som sitter lite mer, men pendeln är perfekt där det är svårt att komma åt också
Blev skitbra! Körde en borste och gnuggade på en aning. Fläckarna försvann
Köpte du APC'n? Om så, vad tyckte du om den?
Yes slog till på den, drog till Mekonomen. Den var toppen verkligen, luktade fräscht och gjorde riktigt rent!
Gott. Vilken doft tog du?
Hm jag har APC hemma som jag köpte med massa annat på Black friday förra året. Men visste inte att den tvättade fläckar från klädsel. tänke att man behövde vanlig textiltvätt. Nice att lära sig. Använt den bara på interiören, på paneler mm
Äpple blev det! Rätt mysig faktiskt!
Jag ska ta en lukt test nästa gång jag är hos Mekonomen, har inte sniffat på de andra dofterna.
Min fru kör APC från Tershine där hemma, hon gillar Äpple och Bergamott typ
I badrummen har hon en Apex+, den tar bort kalkfläckar
Sen brukar vi köra Refract eller Vision+ på glasväggarna
Ingen dum idé.
Har ni något tips på kallavfettning som är något mer trögflytande men ändå går att köra med tryckspruta? Testat olika kallavfettning och tycker de ofta rinner av bilen och den här tiden på året behöver den sitta på ett tag för att verka ordentligt.
Det blir aldrig mer en vit bil