Så lite som möjligt. Jag vet inte alls prisläget. Helst skulle man ju hålla sig under 5000 men absolut under 7000. Sedan kanske någon säger kolla på den här för 8' då får du en drömmaskin och då kanske sista tusenlappen är värt det.
Skulle kanske helst köpa en begagnad för 3000. Det är hennes arbetsgivare som inte vill betala för laptop. Vill man jobba hemma får man lösa det själv enligt hennes arbetsgivare och hon kommer använda den under 5 timmar i månaden privat.
För under 5000 kr och icke begagnat landar du här:
En vän till mig som inte har så gott ställt köpte en sådan nyligen. Den har USB-C och Wi-Fi 6 och känns kvalitet för att vara budgetdator. Något större skärm än du önskade dock.
Även denna klart intressant. Då hon mycket sällan kommer flytta datorn ur huset kan en större skärm till och med vara bra. Även om 14" är den perfekta kompromissen.
Kraven är ju ganska små och användandet begränsat som jag förstår det. Då hade jag nog köpt billigast tänkbara som uppfyller minimikravet. Fanns ju flera på Inrego en bra bit under 4000 kr.
Det där är ju i grunden enkelt att svara på. Att jobba hemifrån är frivilligt och då anser arbetsgivaren att det är upp till den anställde att ha de prylar som behövs. Annars är man hjärtligt välkommen att utföra arbetet på kontoret.
Jag kan tycke att de kunde stå för en laptop, men lika generösa som de är på vissa saker, lika snåla är de på andra saker.