Billig CarPlay-enhet

Hej! Funderar på att installera en Carplayenhet i bilen. Tänkte ersätta original dubbel din som sitter i min gamla golf 5 från 2006.

Någon som testat de billigare varianterna som finns på typ eBay eller AliExpress? Här är två varianter:

Variant 1

Variant 2

Någon som har erfarenhet av nåt liknande eller har andra alternativ?

Den här kanske kan vara ett alternativ?
Dyrare än de du länkar till men verkar vara bra grejer. Ny lösning ger CarPlay till din äldre bil

Yes, såg den. Men vill hellre ersätta gamla stereon!

Jag kollade lite på detta för något år sedan till en ändra Volvo jag har. (V70 -01)
Men när jag kollade på prisjakt så fick man lägga ungefär 3000kr för en stereo och sen tror jag det var 700kr för en täckram.
Tyckte det va för mycket pengar på den gamla bilen och dessutom så var jag osäker på hur rapp den skulle kännas. De stereos som kostade runt 3000kr var lite äldre och jag funderade på om hårdvaran skulle hänga med.
Men det kanske är mer telefonen som spelar roll där? Jag har inte koll på det. Men annars är det väl en sådan sak som man kan tänka sig att en pryl för 1000kr inte har den bästa processorn till att driva allt. Men om det är telefonen som driver allt så kanske inte CarPlay-enhetens HW blir någon flaskhals?

Edit: om du beställer och så får du gärna ge en minirecention här :wink:

Beställde denna.

Har fått in den i bilen och är supernöjd hittills. Känns stabil och skärmen är snabb och skarp. Beställde en backkamera samtidigt, inte fått in den än dock.

Men sett till priset så rekommenderar jag den starkt.

2 gillningar

Ville bara berätta att jag tidigare hade superb 2019 men carplay, hela den stereon var ganska seg. Köpte igår en passat med eftermonterad carplay, och satan så snabb den är emot superb… och mkt bättre bild.

Hur kan jag enklast gömma en ful trådlös carplay adapter? :sweat_smile: har min USB i stereon så den hänger nedåt.

Dubbelhäftande tejp
Extralång kabel och lägg den i handskfacket

Häng en handduk över, lätt snabbaste sättet

1 gillning