Bilder utan ordning eller tema

Gamla Compacter, KS50 & Dakotor har man ju trimmat och kört sönder i sina dar. Idag skulle man haft de kvar.

Z KS50 SS i Arizona gold för min del, en 73:a.

1 gillning

Trimmade massor av dessa KS50, brände drevaxlar på löpande band så de bytte man med förbundna ögon. Gick över till KS100 som var 4 växlade och höll betydligt bättre men var knepigare att få tag på. Tyvärr gick ju ramarna oftast sönder där bak som bakskärmen var infäst. Var inte helt lätt att fixa till i det lättmetalls materialet de hade använt.

1 gillning

Min baby, såldes för många år sedan, tyvärr.

2 gillningar

Det var väl en rätt så ovanlig färg?

Jag firar 22 år med min iår.

1 gillning

Möjligt det, jag har bara sett ett fåtal med den färgen under åren

Jag hade en röd Yamaha FS1 som var den mest hårt trimmade mopeden på min skola med en helt galen acceleration. Men....eftersom jag i princip aldrig körde mer än 30 km/h så drev det alla busarna på skolan till vansinne. "En sådan som du ska inte ha en moped som den" fick jag höra några gånger.

3 gillningar

Hade "sportvarianten", Yamaha SS1, rejält trimmad, 70-kubik osv. :smiley:

1 gillning

Jag hade också en FS1(kanske några extra bokstäver?) som ett tag var supertrimmad. Men körde om min morbror på insidan inne i stan en gång och då blev det ett herrans liv hemma..:sweat_smile:. Fick ta bort det trimmet, bl.a 60 cc. Men ersatte det med ett lite mer beskedligt. I många år efter åren med trimmad moppe ryckte jag till så fort jag såg en polis..:joy:.

En annan gång blev vi jagade av polisen och lurade dem till ett ställe där det stod en stålstolpe på trottoaren på väg in i en park. Min kompis gav dock upp och stannade där. Jag blev sedan så orolig för att jag smet från polisen att jag vände och åkte tillbaka. Där stod de med min kompis och såg ut som att de såg ett spöke när jag kom. De frågade varför jag kom tillbaka och jag hackade fram att det var fel att smita från polisen.

När jag tar av hjälmen säger ena polisen, men är inte du xms Jr? Det visade sig att han kände min far. Så vi fick åka vidare eftersom att jag hade visat en så god moral(:grin:) med löfte om att ta bort trimmet.

Polisen snackade dock med min far vilket renderade i en ny utskällning och det värsta var att jag hade skämt ut honom..:joy:

1 gillning

Vilken historia att minna :sweat_smile: Vilket får mig att minnas en pinsam mopedrelaterad sak som jag själv gjorde....

Det var när jag som 15-åring bestämde mig att köpa min första porrtidning. Jag hade på mig mopedhjälmen med det mörka visiret nedfällt, för att vara "inkognito". Jag slängde upp tidningen på disken till kiosken, gjorde min röst några oktaver lägre än den egentligen var och sa något i stil med...

• Den här ska jag ha, och föresten har ni mopeddelar också?

Vilket de så klart inte hade, men jag antar att det var ett sätt för mig att snabbt byta samtalsämne. I stunden så kändes min "förklädnad" fulländad, men eftersom jag ofta var på kiosken och handlade godis så antar jag att fanns en del brister i mitt resonemang.

Kidsen i dag som har fri tillgång till all världens vuxenmaterial i sina mobiler anar inte hur utmanade det var att få tag på sådant förr i tiden ifall man ville ha något utöver Elloskatalogen.

Elloskatalogen..:joy::joy::joy:. Vet att kompisar tittade i den..:rofl:

"Frågar åt en kompis" :joy:
Men köpa vuxentidningar? Nä, på min tid var det skogsporr som gällde. :sweat_smile:

3 gillningar

7 gillningar

2 gillningar

Gevalia-reklam?

4 gillningar

Lite bilder på en stilig sak.

Klicka här

6 gillningar