Bilder utan ordning eller tema (2019–2023)

10 gillningar

Gama sovjetiska anläggningar?

Jag hade en "dykarklocka", som vi sa på 70-talet, som hade de där färgerna, men minns inte märket. Det coola var ju att den lyste i mörkret, med radioaktivitet :wink:
Fick senare, 1978, en digital klocka med solcell.

1 gillning

Min första mobil. Ericsson NH99. Köptes ny för 8.500:- 1992. Bilden är från 2018 när jag lade ut den på min Facebook.

6 gillningar

En bild jag tog på kallbadhuset i Varberg som jag tycker mycket om :slight_smile:

20 gillningar

Det var Tritium på 70 talet som gällde inte fullt så radioaktivt som Radium var som det var tidigare. Det sades att de som satt och applicerade Radium på urtavlorna hade självlysande tänder i mörkret. Om detta är sant vet jag inte.

2 gillningar

Japp, det stämmer. I Armenien. Det är en ROT54 eller "Orgov Radio-Optical Telescope".

2 gillningar

Leker lite.

gmtani

9 gillningar

Batterdrivna LEDdar.. :sunglasses:

1 gillning

Put your shades on. :joy::joy:

1 gillning

Jag tror även att de som applicerade Radium fick ökad cancerrisk. Och om tänderna kös så verkar ju det roligt.

Det som har en trevlig baksida.

Brukar inte skämmas när man vänder på den. Rent, snyggt & enkelt.

12 gillningar

Tvättdags.

11 gillningar

Ref. på den?

16570

1 gillning

Utsikten som en vintertavla med härligt ljus :nerd_face:

12 gillningar

Bygget vid slussen i Stockholm har tänt julgranen

6 gillningar

En 69 år gammal Citroen som rullar runt där jag bor. En riktigt trevlig syn och kontrast till alla jänkarjärn från 50-60-talet som man oftast ser när det gäller gamla bilar.

11 gillningar


Något säger mig att det får bli polisen som flyttar på bilen. Den har stått här nere på parkeringen ett tag nu. :poop:

1 gillning

Fin bil. En av min pappas kusiner har en som är röd och svart. På denna film kan man se den ca 1:50 in. Själv paserar jag redan vod 0:40.

3 gillningar