Bilder utan ordning eller tema (2019–2023)

@Bluish

Hade Canons EF 85/f1.2L II tidigare, riktigt kul men ganska svårjobbat objektiv.

Aah, har sett jämförelser gjorda och så.
Det jag upplever är lite jobbigt är autofokus, det tar tid för den att hitta när man kommer nära inpå.

Tänk positivt, du kunde varit en häst tjej och då hade hobbyn kostat fläsk. :joy::joy:

1 gillning

Jag har använt Canon sedan 1981. Sedan tycker jag inte om att sälja mina gamla prylar så jag har ganska mycket (Canon)prylar.
Dessa Canonkameror har jag. 1981 Canon A1, 1997 EOS 50n, med ögonstyrd autofocus, 2003 EOS 20d, 2018 EOS M50.

Även om jag inte byter system så går det väl att köpa på sig ett till :wink:

1 gillning

Åkte konståkning och synkroniserad konståkning när jag var yngre. :joy::see_no_evil:
Hästar aldrig i livet!

1 gillning

Har kvar alla mina med!
Två kompakta en Powershot och en Ixus, gamla som gatan.
Eos 1000D, 7D, M100 och nu R
Men ja kanske men du får ju lägga så sjukt massa pengar och jag försöker spara till en insats typ haha.

1 gillning

I bland måste man prioritera. Tyvär.

Jag har också en Ixus, en v2 2MP. Fick ersätta min Konica Tomato som varit den bästa point-and-shot kamera jag haft. Fix fokus och två inställningsknappar, moln eller sol och blixt.

1 gillning

Ja så är det absolut, men man måste leva med.
Efter 10-11 år med 7D så var det dags att byta och jag är glad att jag gjorde det men det är dyrt.
Ska försöka få till lite fonder så jag har ett sånt sparande med men inte orkat lägga tid på det än.

Sen kommer det bli ett rent macro-objektiv med men inte än.

1 gillning

Helt klart, autofokusen i den gluggen är bedrövligt långsam. Inget för snapshots. Samtidigt är det väldigt mycket glas den ska flytta på så…

1 gillning

Då var det dags för en ny modell.

http://watchwallpapers.com/gosqc.htm

7 gillningar

Den med embargo förmodar jag?

1 gillning

Japp.

Solnedgång hemma.

16 gillningar

8 gillningar


:maple_leaf:

13 gillningar

Kanske snart läge att bygga en ny?

10 gillningar

Vågar du bära kniv ute på stan?

Jag bär inte kniven, kniven bär mig.

Äntligen sol efter en veckas regn. Fotat från farstubron hemma.

15 gillningar

Har du en bro direkt i anslutning till farstun? Häftigt :slight_smile: