Bilder på Samsung Galaxy Fold 2 har läckt

Från sajten:
https://teknikveckan.com/bilder-pa-samsung-galaxy-fold-2-har-lackt/


image

Bilder på vad som påstås vara den nya Samsung Galaxy Fold 2 har spridits på den kinesiska sociala nätverket Sina Weibo. Bilderna visar upp företagets nya mobil som påstås släppas någon gång under det första kvartalet utav 2020, detta tillsammans med Samsung Galaxy S11.

Samsung Galaxy Fold är en mobil som jag tror att Samsung vill förtränga, detta pågrund av skandalerna som präglade mobilen. Trots detta så har det läckt nya bilder på en nya Samsung Fold.

På det kinesiska sociala nätverket Sina Weibo har det spridits bilder på en uppföljare. Bilderna bekräftat att ryktena om att det skulle bli en mobil som påminde om Motorolas Razr är snart här.

Enligt bilderna så ska mobilen ha en display på 6.89 tum samma som Samsungs kommande S11+. Mobilen kommer att bli en avlång historia med formatet 21:9 eller 22:9 beroende på källa. Detta kan jämföras med Sonys Xperia 10 med formatet 21:9. På baksidan så kommer mobilen endast att två stycken kameror. Enligt Bloomberg så ska mobilen ha en kamera på 108 megapixlar och möjligheten till 5 gånger optisk zoom. Detta är något som känns orimligt om man tittar på mobilen då kamera sensorn är för liten för att kunna klara av 108 megapixlar.

Priset på mobilen kommer att ligga på ungefär 8500 $ eller 10 000 kr.

Notera att texten är baserad på läckor.

 

 

 

8500$ = 10.000sek. Den växelkursen vill jag ha när jag handlar i dollar :smiley:

Jag såg nu att jag hade skrivit fel pris… den skulle kosta en miljon won vilket är ca 8000 kr :slight_smile:

1 gillning

Fin artikel!

Läste att den skulle använda Snapdragon 700-serien för att hålla priset nere.