Bild på nya Google Nest Home läcker ut

Från sajten:
image

Det har precis dykt upp bilder på den kommande Google Home-högtalaren och det är en ganska vacker sak, klädd helt i tyg vi får se. Bilderna har dykt upp i Japan och sprids med löpeld just nu misstänker vi.

Att det ska komma ny hårdvara har varit känt länge då den ursprungliga varianten släpptes redan 2016 och även den mindre varianten, Google Nest Mini, fick en uppdatering i höstas.

Stilen känns igen från övriga högtalare och formfaktorn är något oval vilket vi kan se på bilden nedan. Botten är i gummi vilket gör att den står stadigt och på baksidan finner vi uttag för strömkabeln samt en “mute”-knapp för mikrofonen.

Google Home New 3

Med all sannolikhet finns de även dioder som visar på när högtalaren är aktiv. Pris, tillgänglighet och annat är vi såklart ovetande om i nuläget men visst skulle en göra sig på en bokhylla i de flesta hem?

Köper ni en?

Källa: The Verge

Den med AirPlay :sweat_smile:

nää… den använder en öppen standard som funkar oavsett plattform… smidigt va?

2 gillningar

Öppen standard? Sist jag kollade behövde man ett Google-konto.

Bluetooth?

för att strömma till den?.. nä

det också… magiskt.

1 gillning

Menade delen med mikrofon. Kan man välja en annan röstassistent än Google eftersom det är en öppen standard? :wink:

Tyvärr kan man inte casta från Overcast :man_shrugging:

det var airplay funktionen jag menade

Hmm, intressant. Vilken annan öppen standard stödjer den?

det jag menar är alltså att den kam ta emot chromecast strömmar från både ios och Android

Myten om det öppna Google är fascinerande.

3 gillningar

Ok, inte en öppen standard då.

igen så menade jag chromecast som alla plattorna kan använda

alla plattformar kan använda

Alla plattformar kan använda AirPlay. Betyder inte att den är öppen.

Kan de?. coolt. hur får jag airplay till min Android telefon?

De måste implementera det. Ett exempel är min Samsung tv som har stöd för Airplay 2 :slight_smile:

Går det verkligen? Inte ens Apple Music har AirPlay på Android.