Betatesta anpassad iCloud-mail

För övrigt lyckades jag med en domän men via DNS-hanteraren på Oderland.

Kommer ”Köpa domän”-biten med i den färdiga iOS15 så backar jag :wink:

Men jag kan faktiskt inte minnas om jag läst det någonstans eller om de nämnde det på WWDC

Apple måste ju fixa så även iCloud.com byter till dark mode.

1 gillning

Be Loopia lägga in inställningarna. Skicka ett mail bara. Fick med göra detta för xx år sedan då det strulade.

Ingen reaktion från @bjorsi på att jag använder Oderland?

1 gillning

Varför krångla till det och koppla sin domän till icloud? Det är väl lättare att kolla mailen på webhotellet direkt.

Du slipper ha ett webbhotell

1 gillning

Vad är oderland? :face_with_hand_over_mouth:

Jag måste ju ha min hemsida någonstans, eller fixar icloud detta också?

Webbhotell i Göteborg.

1 gillning

Nope.

Då är ju fördelen inte så stor med egen domän i icloud tycker jag. Jag har ju bättre alternativ med antal mail adresser hos mitt webhotell.

1 gillning

Precis. :wink:

Har de sin utrustning på en båt? :sweat_smile:

Vattenkylda servrar.

3 gillningar

Många webbhotell erbjuder inte en e-posttjänst där kontona skyddas med tvåfaktorsautentisering. En poäng med att använda Apples e-posttjänst är att den i så fall har bättre säkerhet ut autentiseringsperspektivet. En nackdel som det samtidigt för med sig är att mejlen lagras hos Apple i stället på en (potentiellt) svensk eller europeisk aktörs servrar.

8 gillningar

Om det inte går att lösa genom att mejla Loopias kundtjänst kan du kostnadsfritt byta till Cloudflares namnservrar. Då har du kvar Loopia som registrar (den du betalar årsavgiften till) men Cloudflare som namnserveransvarig (den där dina inställningar ligger). Cloudflares DNS-hanterare är, enligt mig, bland de bästa ur ett användarvänlighetsperspektiv.
https://support.loopia.se/wiki/byt-namnservrar/

5 gillningar

I mitt fall har jag mina mail på både iPhone, iPad & PC. Kör mest på PC’n då jag skriver ut en hel del fakturor och följesedlar. Då är ju icloud inte så fördelaktigt för mig.

I vilket fall, tack för ett tydligt svar.

2 gillningar

Jag har en egen domän som jag även låtit släkt och vänner köra epost emot.

Vad händer om jag slår på den här funktionen? Vännerna är inte så nära att jag vill ha in dom i min familjedelning med allt vad det innebär.
Och de som sitter på android lurar, kastas det ut från eposten?

Deras konton kommer inte finnas längre då du byter mailserver.

1 gillning