Besvikelsen som infinner sig

Man har kunnat göra det via ett terminalkommando förut. Länge sedan jag gjorde det så vet om det är möjligt att placera den i hörnen längre.

1 gillning

Ah googlade och hittade, måste testa sedan.

Det dröjer visst enl. rykten ska tilläggas.

Dockan har jag “fastklistrad” längst ned, tycker inte den stör. Dessutom är det lite nostalgi. Hustrun bodde i London och jag pendlade dit varannan, var tredje helg. En dag blev jag lämnad ensam med en av hustruns kompisar i dennes lägenhet och hon lånade ut sin MacBook, av något slag, och jag blev helt fascinerad av dockan. Tyckte den var grafiskt snygg och cool med symbolerna som växer när man för pekaren över dem. Där och då bestämde jag mig för att köpa en MackBook när jag kom hem. Mer genomtänkt än så var det inte. Så dockan är kvar, som ett minne av en mycket lycklig tid i mitt liv.

Face-ID är det jag saknar på Mac, det vore smutt. De har ju strålande teknik för det i sina telefoner. Sedan fungera Touch-ID ändå väldigt bra.

3 gillningar

duser… Jag är i london nu och köpte macbooken här :slight_smile:

1 gillning

6 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Resa till London

Tre saker tycker jag slår de PC-laptops jag har kört med hästlängder:

• Batteritiden (tydligt nu med M1)
  • Track-paden (exaktheten, känsligheten, inställningsmöjligheterna, gesterna)

Övrigt upplever jag som vanesaker.

Grattis till köpet! Bra av dig att prova! :smiley::+1:

2 gillningar

Vad är den tredje punkten då? :thinking:

Ha, tänkte skriva Apples eko-system, men förstår att Stefan redan har rätt bra koll på den punkten.

Det finns väl å andra sidan en massa tredje punkter. :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 gillningar

Du får bli avlönad Microsoft influenser @Stefan_Sandstrom !

1 gillning

haha såg den reklamen… Var efter jag såg den jag gick och köpa en M1.

MEN…mellan dig och mig, säg inget till de andra… Jag saknar fasiken touch skärm på M1:an…

1 gillning

:slight_smile:
Min surfacebook pro har grym batteritid…självklart inte som M1:an.

1 gillning

Vet inte hur många gånger jag suttit och petat på Touchbaren och sen glömt bort mig och försökt peta på skärmen… :roll_eyes:

1 gillning

hahaa…skönt man inte är själv på detta

1 gillning

Jag petade häromdagen på bildskärmens on-screen-meny. :grimacing: :man_facepalming:

3 gillningar

haha skönt man inte är själv med detta problem

Dags att lägga upp en gammal goding, som är sann för alla switchers som jag någonsin har träffat, hjälpt och pratat med…!

OS X Satisfaction Chart|690x435

Sen är det ju som med allt: Man kan inte bara döma bort en sak för att man vid första anblick inte förstår den. Om du fortsätter med Mac kommer du om ett år säga “Varför bytte jag inte tidigare?”, precis som alla andra. Men du måste ju förstås ge den chansen.

Du har säkert redan fått svar, men dockan kan du ändra storlek på, automatiskt gömma/visa och placera vänster, höger eller neråt. Själv föredrar jag höger eftersom mindre av skärmytan försvinner då.
Menyraden kan du välja om du vill se eller inte.
Och på tal om mycket som försvinner av menyraden så är min erfarenhet med Windows precis tvärtom; Det är en taskbar längst ner, det är oftas dubbla menyrader, VARJE fönster har en egen menyrad osv.
– Men i det stora hela så handlar det om vana. Jag jobbar med både Mac och Windows men väljer Mac alla dagar i veckan. Alltså, det är svårt att speca varför, men livet blir helt enkelt enklare med Mac och Apples ekosystem.

Ingen regel utan undantag, jag brukar säga att om Apple gör 10 idiotbra saker bra så gör de också 1 sak idiotdåligt. Så där dåligt så man blir förbannad och undrar vilken praktikant som fick ta det beslutet den dagen! (tänker t ex på sladdens placering på den laddningsbara musen, eller storleken på inställningsfönstret i Mail, eller varför de tog bort Magsafe på de bärbara datorerna, etc)
Men det spelar ingen roll, inget får mig att välja Windows före macOS.

Lycka till och ge Macen en ärlig chans – Du kommer inte att ångra dig! :slight_smile:

3 gillningar

…jag har installerat linux på den. :+1:

3 gillningar

Så stor chans fick den :smile: