Beröringsfri smart dörrvideoringklocka presenterad

Från sajten:
image

Med anledning av pandemin så har antalet onlineköp från hemsidor världen över ökat. Givetvis ökar också mängden transporter och hemleveranser i samma takt men hur levererar du säkert?

Amerikanska företaget Alarm.com har precis visat upp en smart dörrvideoringklocka vid namn Touchless Video Doorbell som har en unik touch! Du behöver inte trycka på den för att det ska ringa så risken att fingra på en knapp någon annan tafsat på minskar risken för smitta, andra bakterier och virus. Enligt uppgift är detta den första smarta dörrvideoringklockan på marknaden som du inte behöver trycka på för att markera din närvaro.

En sensor i enheten känner av när du är framför kameran, helst då stående på den dedikerade mattan, varpå det ringer i din mobiltelefon. Matta tänker du? Ja, eftersom det handlar om att ändra ett sedan många år invant beteende, att trycka på en knapp så behövs det lite vägledning för besökaren eller chauffören. Dessutom är dörrvideoringklockan märkt med att du inte behöver trycka på den. Här pratar vi både hängslen och livrem!

Alarm Com Video Doorbell_Mat

Touchless Video Doorbell har annars ganska normala specifikationer. Vi pratar om 150° synfält, full HD-upplösning med support för HDR. Mörkerseende och tvåvägskommunikation finns också samt inbyggd uppvärmning så att den fungerar under riktigt kalla dagar. Allt styrs via appen hos Alarm.com och priset beräknas hamna runt $200.

Vad tror ni om detta? Är alla befintliga dörrvideoringklockor helt plötsligt lite osmarta eller är detta en överdrivet försiktig produkt?

Källa: The Verge

Helt klart överdriven försiktig produkt :slight_smile:

Som jag rantat om tidigare, det ringer väldigt sällan på dörren men det presenteras nya ringklockor hela tiden.

Dels är ju hemleverans standard i USA så det ringer väl på stup i kvarten. Det är på väg här också - beställer alltid hemleverans för att skippa beblanda mig med människor hos ombuden.

Inte på grund av virus, utan på grund av människor.

2 gillningar

Man kanske skulle börja ta hemleverans så man har någon anledning att köpa en ny pryl då. :smiley:

Här ringer det på flera gånger per dag, förutom från UPS som låtsaslevererar.

2 gillningar

Jag går i och för sig förbi båda utlämningsställena på väg hem från jobbet. Inte värt för mig betala extra för att få grejjorna senare.