Belkin lanserar första bilfästet som levererar MagSafes fulla kraft

Från sajten:
image

När MagSafe först presenterades för över två år sedan visades också ett bilfäste från Belkin upp, det visade sig bara vara en magnet. Hur stilrent och stiligt det än var så nådde fästet inte hela vägen.

Nu verkar de rätta till misstaget med att släppa ett MagSafe-fäste som faktiskt levererar all kraft MagSafe har att erbjuda. Det vill säga snabbladdning med 15 watt och en magiskt magnetisk kraft.

Belkin Boost Up Charge Pro Wireless Car Charger with MagSafe är det fullständiga namnet och finns nu exklusivt på amerikanska Apple Store för det nätta priset på 99 dollar. Det levereras från och med 11 november komplett med hållare, kabel (fast) och en cigg-laddare.

Mycket påminner om det tidigare bilfästet, infästningen är detsamma som fästs i fläktgallret. Plattan som håller telefonen har blivit rundare och kan vridas för visning i både porträtt och horisontalt läge.

Via: 9to5mac.

Galleri

1 gillning

Brodits fäste levererar fullt också då man monterar en Apple original MagSafe laddare i hållaren. jag har igen erfarenhet av dessa hållare man sätter i luftutblåsen men det ser onekligen bräckligt ut tycker jag.

2 gillningar

Det är väl en USB-C in i ciggpluggen? Så bara att sätta in i USB-C-uttaget i bilen direkt.

Eller en dold ciggpluggs hona direkt från batteriet så att man även kan ladda vid avstängd bil. Har hört att tokfransar här uppskattar denna finess då de kan ladda sin lur medans de väntar. :joy::joy::joy::joy:

1 gillning

Man har en trådlös platta inbyggt i bilen såklart där man lägger telefonen så laddas den. :smiley:

Fungerar det även vid avstängd bil? Väntar du aldrig i Corvetten? :joy::joy::joy:

1 gillning

Vet inte hur man stänger av bilen, det får man tydligen lära sig på någon kurs. :rofl:
I Corvetten gäller det att ha fulladdad telefon när man är i den. :rofl:

1 gillning

Se där, även solen har sina fläckar. :joy::joy:

1 gillning

den där kan bli bra om man nu måste ha magsafe !

1 gillning

Synd att den är vit. Svart hade smält in bättre i de flesta bilar

1 gillning

Den förra finns i svart och kostar $59.99 om man kan leva med att det "bara" är 10w.

Jag äger den själv och är väldigt nöjd :slight_smile:

Tack för tips! :pray:t3:

Upplever du att 10w räcker när du använder telefonen för navigeringen med t.ex Maps eller Waze?

Vilken iPhone-modell har du på laddaren? Frågar eftersom jag är rädd att den blir för tung och liksom ”bryter” plasten i fläktgallret

har inte tänkt på hur fort den laddar när man kör med, i mitt fall google maps. Men jag har iallafall haft högre batterinivå när jag kommit fram än vad jag hade vid start.

Jag har en 13 pro max och den sitter riktigt stabilt. I min bil är jag inte orolig för att fläktgallret ska ta skada men alla bilar är ju olika tänker jag.

Låter bra, då ska den fixa min iPhone utan problem :smiley:

Det jag tänker på med laddningen är om man sätter sig i bilen med säg 20% kvar och drar igång navigation vill man ju ändå att batteriet ska vara typ fulladdat efter ett par timmar i bilen. Men, 5w hit eller dit kanske inte gör någon märkbar skillnad :thinking:

Ja efter ett par timmar är den definitivt fulladdad :grin: Nej jag vet hur mycket 5w gör egentligen men utan att veta tycker jag ändå att prisskillnaden är för stor för 5w extra.

Endast 305 riksdaler på amazon just nu med :slight_smile:

1 gillning