Behöver tips på skrivare

Första jag gjorde var att skrivaut skydd för fläkten… den är lite olyckligt placerad.

Jo det kan ju trilla in plastrester där om man har otur. Jag tänker skaffa en adapter till minneskortet som är lite knepigt att få in ibland.

1 gillning

Nyfiken…inte bara att det är tal om en skrivare utan dessutom i pluralis (!).

Vad använder ni skrivare till egentligen? Jag har själv inte haft behov av en skrivare på minst 10-15 år.

1 gillning

I mitt fall så är det till fakturor, bokföring, arbetsunderlag och beställningar mestadels. Frugan bygger dockskåp och skriver ut t e x tapeter och liknande saker till inredningsdetaljer. Sen blir det en det saker till barnbarna som vill rita, göra pappersmasker och liknande.

1 gillning

La precis en beställning.

5 gillningar

Ok, men då är det mestadels ”företagsrelaterat” ändå :slight_smile:

När det gäller det privata så kan jag inte riktigt se något direkt allmänt behov anno 2021…

Mycket idag klarar man utan skrivare och kan sparas i datorn men samtidigt är det skönt att ha när man behöver den.

Just det där som var upphov till min fråga, jag själv har aldrig någonsin behov av en skrivare. Aldrig. Inte haft på minst 10-15 år. Det var därför jag blev nyfiken :slight_smile:

Problemet med skrivare i vårt hus är att de används så sällan att när man väl ska skriva ut något har patronen torkat. Och då är det ibland lika billigt att köpa en ny skrivare som en ny patron. Alltså får man köpa en ny skriver för varje utskrift…:man_shrugging::joy:

Laser, så slipper du det problemet. :slight_smile:

2 gillningar

En svart-vit laser med Airprint, räcker för min del. Mest ungarna som behövt den dock, men mindre av det nu då de inte bor hemma sedan flera år.

1 gillning

Jag har 2 st Epson 80600, rekommenderas.

https://www.epson.se/products/printers/large-format-printers/surecolor-sc-s80600

Lite som om jag skulle rekommendera en blillyft för 100K som undrar vilken domkraft han ska köpa. :joy::joy::joy::joy::joy:

Lite över min budget. :joy::joy:

1 gillning

Tror den gick lite över huvudet på vissa här. :joy:

1 gillning

Någon som har tips på en billig men bra laser?

Det blev en för 499…:v: Tyvärr inte laser, men behovet akut. Den kan betala av sig redan ikväll.

1 gillning