Behöver tips på skrivare

Ska byta ut skrivarna hemma, kör Win10 och behöver följande:

Monokrom laser med skanner & kopiator.

Bläckstråle färg med bra detaljrikedom.

Inga industrimaskiner utan mer en bra för hemmakontoret. Inga krav på blixtsnabba utskrifter eller stora pappersfack då vi inte skriver ut mängder. Inte heller vill vi ha oskäligt dyra påfyllnadskassetter. Kabelanslutning räcker då vi redan har kabel framdraget vid datorn så WiFi eller BT är inget krav.

äh skit i det. köp en ny 3d skrivare istället.

Kan nog uppstå en viss förvirring om han skickar ut fakturor i 3D.

Vore ju skitcoolt

2 gillningar

Den jag har är helt ok så den behåller jag.

1 gillning

Vilken har du? köpte nyss en longer lk5 pro…

Min är snarlik, Creality Ender 3.

Gör som med städningen, ge din fru en kurs i teckning/målning så kommer hon skriva ut fina alster åt dig. :wink:

Det funkar inte med fakturorna, hon är dålig på att salta. :joy::joy:

1 gillning

Du har väl flera 3D-skrivare, skriv ut en skrivare själv! :sunglasses:

1 gillning

Har en sån på mitt kontor. Funkar fint :slight_smile:

Har kollat lite på dessa. Då får vi skanner & kopiator i båda.

Kolla hur mycket nya färg kostar. Vissa lite billigare skrivare tar hutlöst betalt för bläcket.

Jo det håller jag koll på, har kört Samsung tidigare så jag är van att slanta upp. :joy::joy:

1 gillning

Bra kopieringsmaskin i Samsung.

1 gillning

Har 2 Samsung just nu som funkat bra men det är någon gammal tvist med Microsoft som inte gör dessa optimala med W10. Finns inga bra drivrutiner och går inte att få in Samsungs mjukvara. Men de har ett antal år på nacken och låter lite krassliga så det är nog dags att byta ut dem. HP körde jag alltid förr men har inte haft de på några år.

Har en sådan också. Riktigt nöjd med den.

Jag tycker den funkar bra. Fick själv bygga ihop den vilket är bra när man sedan ska justera in och då vet hur den är uppbyggd.

Sedan kan man skrivaut delarna för att göra den till “pro” modellen… Har du gjort det?

Finns massor med moddar på Youtube men jag har inte gjort något än. Har bara satt dit en magnetplatta med dubbelhäftande tape och magnetisk platta för att slippa klämmorna och lättare få loss objektet då plattan är mjuk & böjbar.