Behöver man en 3D-skrivare?

Har jag aldrig varit med om. Mina rullar är öppnade och vissa har varit det i typ 2 år utan att det märks.

Inte märkt nåt tidigare heller och har flera som varit öppnade länge, därför blev jag så förvånad att det var så dåligt resultat på denna.

Orkar inte köpa dyra engångsbatterier i exotiska storlekar, när jag redan har en hög med laddbara AA och AAA. Tur att det finns de som tagit fram adaptrar. Nu kan jag använda laddbara AA istället för att behöva köpa C-batterier också.

6 gillningar

Upplever peng känsligare än PLA, nylon ska vi inte ens prata om :joy:

Det jag finner märkligt är att det gula funkar klockrent, men det svarta behöver jag torka varje gång. PLA har jag inte behövt torka nån gång. Har dock inte gått genom särskilt många rullar, så min erfarenhet är begränsad.

Märkte att det extruderade lite snålt på senaste utskrifterna. Jag tror att jag hittade boven :grin: Flyttade upp drivhjulet en bit så får vi se om det går ett tag till.

2 gillningar

Inga pengar direkt, bättre att byta innan andra drevet ochså havererar.

1 gillning

Har den varit för hårt justerad månde? Killgissar att det andra drevet är av stål?

Snöat in (:face_with_hand_over_mouth:) på jul-/vintertema senaste veckorna. Nöjd att jag köpte 0.6-nozzlen, det går ganska mycket fortare, på de utskrifter där det passar att använda det.

Här började det bli tydligt att inte tillräckligt mycket filament trycktes ut.

2 gillningar

Kanske. Har ändå gått ganska många timmar nu. Det här trycker ju bara på filamentet, på andra sidan av filamentet är ett löphjul.

Snyggt!

1 gillning

Jag har tappat bollen med 3d-skirvarn, flyttat och inte orkat sätta upp allt. Dock fick jag lite feeling förra veckan men då tyckte jag thingiverse blivit kass, söker men hittar knappt något. Finns det något nytt ställe man ska hänga på?

Ok, trodde det var ett drivhjul med ett kugghjul på andra sidan. Man tycker ju mässingen borde stå emot plasten bättre.

makerworld.com eller printables.com kör jag oftast :+1:t3:

2 gillningar

Håller på att skriva ut min andra Vader nu, blev väldigt bra så ska ge bort en också.

2 gillningar

Jag kollar mest Thingiverse och Makerworld. Thingiverse är ingen höjdare att hitta saker på dock tycker jag, finner Makerworld lite bättre vad gäller sökfunktionen.

1 gillning

Dags att uppgradera printerparken. Vad tror ni. BambuLab X1C eller Creality K2 Plus?

Jag lutar åt X1C som har en bättre bedleveling och buildplate, men, K2 har snabbkoppling på munstycket.

Samma pris på båda med multifärg/material.

Jag beställde en BambuLab när den släpptes men backade ur när jag så hur mycket spill av PLA det blev vid färgbyte. Vet inte om det är bättre idag eller om det är likadant på Creality'n. Jag har bara haft Creality vilket jag varit nöjd med och jag kan nog inte tipsa vilken av dessa 2 du tittar på.

1 gillning

Nej, det är nog samma spillmängd fortfarande. Men det går att minska genom att förändra hur det slicesas. Såg att om toppen är en annan färg så kan den färgen byggas upp inne i den andra färgen, så då blir det färgbyte på varje lager.