Behöver man en 3D-skrivare?

Därför att det är en ”bedslinger” och inte X-Y core. Den är 2000kr dyrare än en Bambu Lab P1P och det är helt sjukt med tanke på att den är föråldrad och långsam skrivare.
Absolut ingenting jag skulle rekommendera. Den är inte värd pengarna.

Den här tyckte jag var fräsig. Mycket Minecraft här hemma nu.

5 gillningar

Ett dice tower. Skalat till 85%. Printtid 37 h 30 min.
Blev riktigt bra :+1:

5 gillningar

Inte för att vara den men ska kolla hur lång tid det tar med min :wink:

Gör't. 10% infill. 3 walls. 4 botten- och topplager

1 gillning

Ok lite snabbare :slight_smile:

2 gillningar

Någon som har bra quickfix för dåligt fyllda lager? Flyttade om lite med skrivarn och nu blir kalibreringsboxen fin men allt annat sådär…

Boxen är inte heller direkt fin utan den lider av ghosting.

När man flyttar en skrivare så är det lämpligt att man kalibrerar om den.
Se till så att allting sitter där det ska, att ingenting har blivit snett.

1 gillning

Då blir det att spänna bandet, långsammare pallar jag inte :upside_down_face: tack och bock

Beställde en MK3S+ fyra dagar innan de släppte MK4:an, främst för att den personliga supporten (kollegorna) oxå kör Prusa. +10 utskrifter utan strul, sjukt nöjd.
Dock skaver det lite att 4:an kom innan jag hann bygga ihop min 3:a.
Så det blir nog två skrivare innan året är slut…

Ok personligen tycker jag dom är för dyra för vad man får.
Du ska nog vara glad att du missade 4:an för tydligen gör dom reklam för funktioner som än inte är implementerade i mjukvaran.

Fråga till eliten, finns det små 3D-skrivare?
Jag hade lite koll för några år sedan, när det begav sig men helt släppt det sedan dess.

Här finns lite att kolla på.

https://www.3djake.com/

Sen kan man ju få saker utskrivna om man ber snällt. :joy::joy:

Ska kika, tack!

Haha frågar vad? :joy:

Hur liten vill du ha? Vet att jag sett någon på Clas Ohlson för ett tag sen som var väldigt liten

Jaså? Tror du den finns kvar? :thinking:

https://www.clasohlson.com/se/Weedo-Tina2,-3D-skrivare/p/38-9985

Den här var det nog, ingen aning om hur den är mer än att jag stannade till för att den var så liten :blush:

Om du inte vill "krångla" med en skrivare så finns det fler i gruppen som kan skriva ut åt dig :slight_smile:

1 gillning

Egentligen har jag inte sett något större behov, men fick mig en tankeställare gällande dom kopparna jag köper för att trycka ut färg i haha.
Men jag vet inte, man kanske kommer på fler saker man skulle behöva en för. :woman_shrugging:

Går att smörja @RolexJocke som har en riktigt bra skrivare om det är ngt du behöver ha printat. Misstänker dock att han vill ha praliner istället för öl av dig :joy:

3 gillningar