Behöver jag snabbare bredband?

Känns inte framtidssäkert med cat 5? :grimacing:

Fan va törligt och dra kabel. :joy:

Det kan vara lite pilligt när man är ovan men köper du sådana här kontakter så blir det enklare. RJ45 modularkontakt CAT6 10-pack, Exibel | Clas Ohlson

För att göra det snyggare så kan du lägga kabeln i en kabelränna.

1 gillning

sure…kör på Cat6.
…ibland får man anstränga sig lite för att få ett bra resultat

1 gillning

hur gick det?

1 gillning

@Stefan_Sandstrom

Har inte dragit ännu :joy:

Men ladda ner world of Warcraft på datorn förut, och då gick inte Apple TV alls typ.

Kan detta bero på pi-Hole? Detta problem har ej funnits så länge

Började märkas av när ja köpte nya Xbox och tankade ner spelen på de. Innan var de inget vi tänkt på, och de borde vi märkt av.

Varför har du pihole?

@Stefan_Sandstrom

Folk rekommendera den :rofl:

Kan de va den som e problemet ?

Om du inte lagt till egna blockeringslistor så nej.

Koppla bort Pi-hole och se om det gör någon skillnad? Kör du den på Wifi eller kabel?

Kabel :slight_smile:

Kör 8.8.8.8 ist för via pi-hole men verkar va samma skit. Ladda nu ner wow Classic och kör tv via comhem app och den buffrar flera ggr.

Är de för att om jag har 100 ner, och min Xbox använder de, då för inte de andra enheterna 100 också?

Alltså, de är inte 100 ner på alla enheter? Utan allt ska dela på 100?

Jag är ju inte superteknisk, men man har ju t.ex. 100/10 in och ut ur lägenheten/huset. Det delar du sedan på mellan alla enheter du kör.

Min erfarenhet är att man klarar sig med betydligt lägre farter än många tror, om ens utrustning är bra. Utrustning här menas router, kablar och om de är kopplade via kabel eller wifi.

Nej, ja.

Pi-hole äger!

… åååkej

1 gillning

Då kan man aldrig tanka ner spel osv utan de stör andra på nätet? För nerladdningen tar ju all effekt av bredbandet även om jag skulle ha 500?

Beror på vad du har för nätverksutrustning, aldrig haft problem med sånt själv, routern ser till att enheterna får den hastighet som behövs för att det ska fungera.

1 gillning

Okej, nä ja har heller aldrig haft de problemet