Begagnad iPad Pro 11 tum gen 1

Är det värt att köpa en beggad iPad Pro 11 tum Gen.1 till barnen för enkla spel och streaming? Kommer den klara sig många år till innan den inte får fler uppdateringar? Har idag en iPad Air 2 som är den är seg som sirap och den slutade få uppdateringar för 2 år sen.

Jag har en sådan och för vardagsspelare tror jag man kan säga att den fungerar mycket bra.

Om jag tolkade uppdateringar av iPadOS rätt så kan man räkna med en uppdatering till, dvs efter årets.

Ok då känns den på gränsen ändå. Tänker mig annars en iPad 9th, iPad 10 eller en Air 4. 64Gb räcker gott och max 4000kr. Finns en Air 4 på Apple bubblan köp och sälj för 3300. Känns ändå som ett bra pris?

Kör på.

Blev inget köp där men har fått nys på 2st iPad Air 4 64Gb. Där den ena kommer med ett smart folio för 3999 och den andra med Smart Keyboard folio för 4500. Har inget behov av mer minne så vilken är mest prisvärd?

Ska det skrivas mycket på den? Annars hade jag nog tagit folio för smidighetens skull.

Nej den ska användas av barn för spel och streaming så det kommer sitta nått tjockare skydd på. Tänker snarare om priserna är rimliga för en padda som släpptes 2020 men å andra sidan är det samma chip som i 10e generationens iPad som släpptes 2022 så borde hålla många år till.