Beats lanserar skal till iPhone 16-serien

Från sajten:

FineWoven blev inte speciellt långvarat då skalen inte riktigt höll den kvalité som kunderna hoppats på och i år är de borta men istället så går det att köpa skal från det Apple-ägda Beats.

Många vill skydda sina nya dyrgripar så telefonen kan hållas rent och fin länge och då är det ju praktiskt med ett skal och det Apple-ägda Beats har skapat MagSafe-skal till nya iPhone 16-serien. Skalen ska enligt Apple ha testats under tusentals timmar genom hela design- och tillverkningsprocessen för att vara så tåliga som möjliga. Baksidan är tillverkat i ett hårt polykarbonat och utsidan har en glansig ytbehandling som är ett extra skydd mot repor. Det lirar fint med MagSafe och det fungerar även smärtfritt med det nya kamerareglaget och för att skydda linserna så har skalet en yta av safirglas.

Prislappen ligger på 695 kronor och det kommer i fyra färger, sandsten, stormblå, skymningslila och midnatsvart. FineWoven är dock inte helt dött då Apple fortfarande har kvar deras MagSafe-plånbok som även passar till iPhone 16-serien.

Läs även:

Tre månader senare – så har vårt FineWoven-fodral från Apple klarat sig

Källa: Apple

@Marcus_Attefors vad är nyhetsvärdet på skal egentligen? :sweat_smile::wink:

Enligt vår trafik på sidan är den galet nog rätt stor, men för mig är det lika intressant som att titta på färg som torkar.
Bored The Breakfast Club GIF

Haha såg det och instämmer så! :sweat_smile:

3 gillningar

Jag köpte ett skal i alcantara för ganska många månader sedan och tänkte att det kanske blir skitigt efter en stund. Men rent utseendemässigt så ser det fortfarande (nästan) nytt ut och det är skönare än apples läderskal.
”Lyxighetskänslan” tycker jag är på Apple-nivå.
Så för min del så hade gärna Apple kunnat ersätta tygskalet med ett i alcantara. Så hade de kunnat fortsätta med skal utan att använda läder men som ändå känns lyxiga.