Bastard Burgers hyllar västerbottenost i ny jubileumsburgare

Från sajten:
image

Bastard Burgers hyllar västerbottenosten i en ny burgare som har fått namnet 1872 då osten firar 150 år och burgaren kan du sätta tänderna i från och med oktober.

Bastard Burgers gör förbannat goda burgare och gillar du västerbottenost så får du inte missa deras kommande skapelse 1872. Den kommande burgaren kommer förutom sitt fluffiga bröd ha en smashad burgare med luleådressing, dillpickles, krispig silverlök och krämig ostsås med västerbottenost.

Hamburgare och ost är en perfekt kombination, det är kärlek. Vi har lyckats få fram en riktigt god ostsås med Västerbottensost som sätter en tydlig signatur på burgaren. Jag är superstolt över ”1872” och ser fram emot att äntligen kunna erbjuda den på vår meny. Säger Jonas “Gabbe” Ylinenjärvi, Chefskock på Bastard Burgers

Den nya burgaren kommer släppas första oktober på samtliga Bastard Burgers i landet och vill du testa den så får du passa på nu för när oktober är över så försvinner burgaren från menyn.

Via pressmeddelande

2 gillningar

Den ska jag testa!

Gillar BB skarpt, och deras månads-burgare är oftast goda

1 gillning

Luledressing på en Västerbottensburgare. Illa.

2 gillningar

Det verkar som att geografi inte var deras favoritämne. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

För alla söderut så är allt ändå bara Norrland...

Jag tror att BB har bra koll på Luleå och Västerbotten :slight_smile: De startade nämligen i Luleå

2 gillningar

Västerbottensburgare?

Den heter trots allt 1872 och det är ostsåsen som är västerbotten, inte burgaren... :slight_smile:

Då slapp jag skriva det själv. :wink::joy:

Man skulle nästan kunna tro att det var malmöiter, men BB kommer väl från Luleå.

Ja, är det ostsåsen eller burgaren som heter 1872 (året dä vb ost startade) och är gjord med västerbottensost. Dressingen heter luledressing. Tycker att det är (lite skämtsamt) en skymf att "hylla" västerbotten med en burgare med en lulesås.

Men mitt försök skämt/ironi gick kanske över huvudet.