Bästa svenska motorsajt att prenumerera på?

Som rubriken säger, vilken är den bästa att prenumerera på?

Är inte intresserad av papperstidning och sportbilar som ingen har råd med.
De som jag hittat är:

  • Vi Bilägare - 49:- per månad
  • Auto Motor & Sport - 49:- per månad
  • Teknikens värld (Expressen Premium) - 89:- per månad
  • Aftonbladet Bil (Aftonbladet Plus) - 119:- per månad

Det står nog mellan de 2 första. Vilken beror nog mest på hur ditt bilintresserade ser ut. Är man en gubbe som gillar rostrapporter (Jepp, talar om mig själv) så är det definitivt vi bilägare.

1 gillning

Jag har Auto Motor&Sport och Expressen Preimium.
Har även Readly där det ingår Vi Bilägare och en massa andra tidningar, men dessa kan man förstås först läsa efter att de publicerats. Även Auto Motor&Sport finns här, men gillar att läsa deras site direkt de publicerar något.

Tycker alla utom Aftonbladet Bil har en hel del intressant, men med lite olika infallsvinklar. Aftonbladet Bil har jag inte läst förutom en del artiklar av Herr Collin om elbilar. Blir tyvärr ofta mörkrädd av hans skriverier för de innehåller väldigt ofta faktafel och är väldigt vinklade. Känns inte som han gillar elbilar och faktafelen gör att jag inte kan se honom som en seriös motorjournalist. Finns kanske fler journalister på Aftonbladet bil?

Jag är nog lite på den nivån också. Är mest intresserad av att läsa om nya familjebilar. Innan har intresset varit som störst när det var dags att kolla på ny leasing. Men från och med strax leasar vi bara på 12 månader så så får man hålla sig lite ajour hela tiden.

Ohh, Readly hade jag inte ens tänkt på. Där finns nog en del magasin som frugan kan vara intresserad av också :wink:

1 gillning

Började lyssna på Vi Bilägarens podcast med lite förutfattade meningar om att det var ett gäng gubbar som var elbilsmotståndare och som tycker att bilutvecklingen peakade när Volvo 240 kom ut. Men visade sig att jag ahde fel och jag gillar deras tugg och saklighet. Webben är också bra och mycket fokus på konsumentfrågor och jsut familjebilar som du efterfrågar.

Skulle jag köpa bil nu skulle jag läsa allt som VI Bilägare producerar och det är ett gott betyg.

2 gillningar

Tycker att Vi Bilägare är lite väl fyrkantiga i sina artiklar. Deras "objektiva" rosttester görs ju t ex av en firma som säljer rostskyddsbehandlingar. När man räknar ut milkostnad gör man det ibland på en fullutrustad bil och jämför den mot kostnaden för en basutrustad modell (ofta VAG) som i testat utförande däremot inte är basutrustad.

Läste ett test i Vi Bilägare inför mitt förra bilköp. Enligt testet var det omöjligt att montera bakåtvända bilstolar i bilen och man tog särskilt upp att milkostnaden (som var beräknad utifrån ett ägande på tre år) egentligen skulle behöva vara några kronor till då en kompletterande rostskyddsbehandling var nödvändig. Lyckades både montera in bakåtvänd bilstol i bilen (gjorde jag redan innan köp) och behålla bilen i åtta år utan att det uppstod några problem med rost. Många bilar som fått toppbetyg av ViB har deäremot ofta synliga rostangrepp (ofta VAG).

Stofiltidning! :sunglasses: