Pröva t.ex. grillad spetskål med brynt smör
Det har jag gjort! Är gott! Men är mer riven kål som herr esse pratar om som är ofantligt tråkigt.
Jag äter ju inte kålen som den är
Spetskål är
Vi brukar skiva grovt och ringla olivolja över sedan på med pinjenötter och in i ugnen tills det får fin färg!
Vad gör du med den? Pizzasallad? Älskar med den? Laddar elbilen med den? Så många frågor!
Gott att blanda i köttfärsås ihop med rivna morötter. Vidare en god oljig sallad med champinjoner, soltorkade tomater och liknanden. Naturligtvis riklig kryddad med salt och peppar.
Ja och ibland är en enkel pizzasallad fin fint!
Sallad, kål och vissa andra grönsaker är bäst med en plastkniv. Håller sig fräscha längre. Har du en sådan @Esse?
Intressant! Skall jag prova!
Ja en av de saker min fru lärt mig och jag kommer ihåg
Det var väl ändå @Erik som lirade mungiga?
Nu tror jag farbror har drömt..
Fasen, jag läste rubriken och undrade varför i all sin dar där finns en tråd där man undrar hur man SKRIVER vitkål? Med en massa svar dessutom
Vi har en Magimix med massa tillbehör. har vi, den duger till vitkål. Men hiskeligt dyra nuförtiden.
säger de inte högt men de läste ja oxå haha
Riktig grym tråd på någon som "ingen vågar" fråga egentligen. Följer denna med stor spänning då jag har samma problem. Har testat knivar, mandoliner och köksmaskiner, men som ni säger, det är f*n kål över hela köket =) haha