Bästa sättet att skiva vitkål

Ge mig era bästa tips – jag vill ha najsiga trådar vitkål – inte riva dem i småbitar och inte heller för tjocka sektioner som det blir med kniv. Problemet med den klassiska osthyveln är att det blir vitkål i halva köket.

Detta måste vara mänsklighetens sista gåta att lista ut?

2 gillningar

Prövat mandolin?

Japp, men det var ju ungefär som en mer stationär osthyvel.

Jag går loss med osthyvel direkt ner i stora diskhon.

Alternativet:

1 gillning

Var också inne på det där med färdigskivad men sedan jämförde jag kilopriset och jag är en riktigt lat en.

Diskhon alltså – hur tänker du med hygienen där med tanke på att det inte skall in i ugnen sedan? Eller din ho är klinisk ren? :slight_smile:

Definiera kliniskt. Räcker att diska den före.

3 gillningar

Amazon to the rescue:

Köper direkt! Det här kan ju förändra ens liv!

1 gillning

Sjukaste tråden i bubblans historia. Helvete Peter!

2 gillningar

Påminner mej om när Sweclockers forum gick bananas om riskokare (nej inte mc).

Inte alls, fint att @Esse uppmärksammar vardagens små utmaningar. :slightly_smiling_face:

Men den där kålskärarmaskinen tror jag inte alls samlar in strimlorna så fint som på produktbilden. Tror det blir kålslakt och man får nog ställa upp den i stora badbaljan på arbetsbänken. Eller ta med den till @Marcus_Attefors duschrum.

1 gillning

Är du mer en grönkålskille @Marcus_Attefors ?

Kompostkvarnen? :blush::blush:

Köp en vettig kniv och knivslip samt öva upp dina skills med kniven istället så blir det nog bra ska du se!

Fråga din lokala pizzeria, de vet :+1:

Kanske en mandolin med behållare?

1 gillning

Kål är ingen favorit här hemma, rätt smaklös sak det där. Det skulle vara lite friterat som krisp eller i en pizzasallad men annars är det inget jag brukar köpa hem =)

Du kan vara smaklös!

1 gillning

Friterat som krisp..... I airfryer?

1 gillning

Svartkålskille :raising_hand_man:t2:

Farliga saker, minns ju hur det gick när @xms67 trodde man skull spela musik med den. :blush::blush: