Bästa priset på iPhone 16 och iPhone 16 Pro

Mitt abonnemang hos Halebop håller på att gå ut, så jag tänkte jämföra olika operatörer och se hur mycket rabatt de ger jämfört med att köpa direkt från Apple:

Rödmarkerade en siffra för jag förstår inte hur Telenor räknade.

Fråga 1: varför tror ni att alla ger mer rabatt för 128GB än 256GB? Jag trodde rabatten skulle vara lika stor. Kollade extra noga för Halebop, och både 256GB, 512GB och 1TB har lägre rabatt än 128GB... :face_with_monocle:

Fråga 2: Tre går bort pga kass täckning. Bor i Stockholm, men t.ex. hos jobbet nära city så är det nästan noll mottagning inne i byggnaden. Lika dåligt i köpcentrum. Men vad tycker ni om de övriga operatörerna? Telias nät vs Tele2/Comviq nät eller Telenor nät?

Jag vill ha eSIM på Apple Watch, så därför går vissa andra billiga operatörer bort som t.ex. Fello på Telias nät.

Herregud. @Zop en Samsung och @pao en iPhone. Vart är världen på väg? :astonished::kissing_heart:

3 gillningar

Vi har båda o och p i användarnamnet, som är tre tecken långt. Helt olika är vi inte.

3 gillningar

Någon tycker att jag skall slå till :wink:

3 gillningar

Hur funkar Telenor Change? Jag uppgraderar telefonen varje år, men är det inte billigare att sälja dem själva? Istället för att Telenor ska återvinna den?

Man måste beakta att @Zop just nu är lite krasslig och han har nog fått en släng av @MrMustang's tillfälliga sinnesförvirring. :joy::joy:

2 gillningar

Har din Samsung producerat en ny AI bild av dig? :joy::joy:

3 gillningar

Lite komiskt att skriva osannolikt kraftfull, låter som en gammal bilhandlar fras. :joy::joy:

1 gillning

Jajamän min 10 åriga dotter som faktiskt tro det eller ej ritar väldigt bra, gjorde en med Galaxy AI skissa till bild i popkonst :blush:

6 gillningar

Har faktiskt tyvärr ingen aning

Är nog översättning som spökar igen :blush:

Kör!

Happy Daniel Bryan GIF by WWE

Sorry inte denna gången :blush:

Its Going Down GIF by Philips Norelco

Vilken variant blir det för Attefors då?

Sad Season 1 Episode 1 GIF by NBC

Är det värt att köpa via en operatör eller är det rimligare att hitta annan lösning?

Om du ändå ska ha en operatör tycker jag personligen att det är vettigast. Det brukar bli någon tusenlapp billigare. Det beror på om du vill binda dig i två år.

Hmm många som räknar på pris utan själva abonnemanget.

Det är totala kostnaden iphone med abonnemang som är intressant.?! :thinking:

Tre vinner på deras ftg. Där iphone ink. obegränsat blir lika mycket som att köpa iPhone direkt hos Apple (skrev fel först, tre)

Hur tre tjänar pengar är en gåta. De kanske inte gör det