Bästa Mail klient iOS?

:+1: Förstår. Håller med, själv kör jag helt utan fetch/notifikationer. Undrar om jag inte ska börja med det på datorn också. Har/tar emot i princip inga epost som är akuta.

Ok, jag kör bara ett konto. Min har alltid fungerat prima förutom buggen där den säger det finns mail men mailet är inte hämtat så man måste refresha.

Den buggen har jag klarat mig ifrån. Har flera mailkonton och inga problem.

Jag mä

1 gillning

Jag har 7 konton… Och de blev kaos…

2 gillningar

Det kan du ju inte skylla på mjukvaran. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Så länge jag kan lägga till ett konto så tänker jag fan skylla på vad jag vill! :rofl:

1 gillning

Jag har 5 (4 hos one & 1 hos gmail) konton som fungerar klanderfritt så jag är nöjd. :rofl::rofl:

Spark är överlägsen!

Nu testar jag spark igen haha. Sökfunktionen i mail-appen fungerar inte som jag vill ibland. Spark är lättare

1 gillning

Hur är det med integriteten i Spark? Förr sparade de både inloggningar och e-postmeddelanden på sina servrar vill jag minnas.

Hittade en tråd på reddit om detta. Min uppfattning är att de bara sparar mail tillfälligt,tills de levererats.

Varför sparar de dem över huvud taget? De flesta andra mailklienter laddar ner den direkt från leverantör utan mellanlagring.

Det är katastrofalt. Varför gör man det?

Alla tredjeparts mailappar gör det Tråd på reddit

Citat:
According to AirMail's iOS privacy policy (under the "Collected Data" fold-down):

For IMAP and Exchange accounts, we store encrypted credentials on our servers to enable fetching new mail.

Outlook too, according to Microsoft's privacy policy:

When you add an account to Outlook, your mail, calendar items, files, contacts, settings and other data from that account will automatically sync to your device. If you are using the mobile Outlook application, that data will also sync to Microsoft servers…

2 gillningar

Nu har även spark kommit med stöd för textstorleken man valt i ios. Gott då jag tycker standard är snäppet för litet :slight_smile: :confetti_ball::tada:

Och nu lämnar jag spark igen för Apples mailapp. Får se hur länge jag håller mig :see_no_evil:

Vänder på frågan, varför annan klient än Apples Mail, vad saknar den, eller vad har de andra som är bra?

Är som att fråga varför gillar du dödsmetal istället för jazz? Spotify vs Apple Music vs Youtube Music vs Tidal osv, alla har samma utbud (typ)? Each to his own.

Brukar alltid prova alla möjliga alternativ själv för att få en egen uppfattning, gör man inte det och vill inte prova så finns det alltid diverse siter som försöker sitt bästa på att jämföra, t.ex. Gmail vs Apple Mail, gammal artikel, mycket har hänt, men ändå, The best email app for iOS and Android - The Verge

En av anledningarna till att jag använder både Android och iOS (precis som jag på datorer använder MacOS/Windows/Linux). Känner man bara till ena sidan av myntet så är man rätt så lost.

Tack för länk! Ska kika.

Jag är så nöjd med Apple och behöver inte vända. Men bra med fler aktörer så allt går framåt