Bästa laptopen för runt 7000 sek?

Hej!

Jag känner mig allmänt lost just nu när jag tittar runt efter en laptop.
Har noll koll på marknaden, då jag använt Mac senaste 10 åren. Även en Mac mini just nu, men behöver en laptop som jag kan ta med mig när jag reser.

Jag jobbar som lärare online och använder green screen hemma så vill att datorn klarar av OBS, Manycam eller liknande.

Vad ska jag tänka på? Några riktlinjer?

Tack!

Hej!

Spännande - först och främst vilken upplösning kör du på videomaterialet?

När jag jobbar så kör jag en Logitech C922 Pro som kamera.
Upplösningen är löjlig låg, 480p, då eleverna ändå bara ser en liten bit av skärmen.

Skulle vara fint att kunna göra lite mer avancerade saker dock. 720p streaming med capture card typ?

lägg pengarna på en liverpool match så får du lite mer pengar att köpa laptop för

Så säkert alltså?

cashcow

Om du är van vid Mac så skulle väl en begagnad Air fungera alldeles utmörkt med den typen av material!

1 gillning

beggad??.. han är väl inget djur?!

Riktiga männislor lägger inge prestige i en bra deal!

2 gillningar

Men att inte ha de senaste… märkligt

Körde en Macbook Air 11 tums på semestern på Koh Chang sist. Den rullade inte alls på lika bra som min mac mini hemma. Så tänkte att för samma pengar får jag en bra mycket bättre windows laptop?

Har varit apple fan boy deluxe i flera år. Till det extrema ibland.
När min iPhone X blev stulen så köpte jag en Huawei Nova 3i här i Bangkok för cirka 2500 sek.
Jag har saknat snabbheten, iOS och eco-systemet, för allt lirar bra. Men efter att ha använt min Huawei ett tag så kan jag liksom inte motivera prisökningen.
Kör Mac Mini hemma som jobbdator, har en iPad, men tror fortfarande jag får mer “bang for the buck” for 7000 sek på Windows sidan, eller har jag fel?

Förstår - mer att jag själv kör mycket Windows men just video har jag inte hittat något motsvarande flöde i Windows-världen. Jag skall dock göra lite research i kväll till dig!

1 gillning