Bästa adblocker för ios?

Du kan ju inte installera själva Pihole på en ATV.

Jo, men slipper jag reklam i appar som inte stödjer adblock ?

Nä det känns lite onödigt.

Ärligt det kan jag inte svara på för jag vet inte skillnaden. Har kört Pihole så länge och jag vet inte vilka appar jag har som eventuellt skulle visa reklam utan Pihole.

Efter lite googling så verkar det så. Får bli ett litet vinterprojekt. Bra anledning till att köpa en raspberry :slightly_smiling_face:

” När du är igång kommer familjemedlemmarna slippa installera innehållsblockerare i webbläsare, och störande reklam kan blockeras även i appar och program där det normalt inte går att stoppa det”

Tänk bara på att blockerings listor måste du själv lägga till manuellt.

Jo, misstänker att det är där det i längden kan bli lite jobbigt.

Slog in denna dns från Ad Guard, så appar som har reklam e borta nu. Dock inte youtube.

Antar denna funkar exakt som Pi Hole utan man behöver köpa en egen. Funkar på appar på iPhone med

Njae kan egentligen för lite för att ge ett 100% korrekt svar men jag vill personligen ha koll på vilken DNS jag använder. https://www.imperva.com/learn/application-security/dns-hijacking-redirection/

Okok

Kanske gör om min raspberry från hoobs till pi hole då, för kan inte köra båda och på de ?

Bör man lägga in pi hole dns i varje enhet eller via min unifi modem?

nån som kan förklara snabbt steg för steg hur jag gör för att installera den på min pi ?

Har en (idag urkopplad) pi-hole, men blev lite irriterad för många länkar skickar en först till en sida som registrerar att du klickat på en länk och sen kommer man vidare till sidan. Tror det är typ Facebook och Google som vill ha statistik. Denna länken spärras i pi-home och då kommer man inte vidare till dit man ska…
Finns det något sätt att hindra detta beteende samtidigt som den spärrar reklam? Kanske någon whitelist funktion.

Jag följde https://pi-hole.net/

Tog lite tid men stötte inte på några större problem.

är du på Mac?

Finns hur många guider som helst på internet och YouTube hur man gör.

Ja man whitelistar under Query Log i webbgränssnittet på PiHole.

1 gillning

fan verkar va så krångligt… :frowning:

Får koppla in den och kolla upp det. :+1:t2: